Pe fondul concurenţei agresive de pe piaţa europeană a anvelopelor pentru camioane, dar şi ca urmare a tendinţelor nefavorabile, grupul francez Michelin a decis să închidă, începând de anul viitor, fabrica pe care o deţine la Budapesta şi unde lucrează peste 500 de persoane.
Producţia va fi transferată la fabricile din Olsztyn (Polonia), Zalău (România) şi Karlsruhe şi Homburg (Germania).
„În urma tendinţelor nefavorabile şi concurenţei agresive de pe piaţa europeană a anvelopelor pentru autocamioane, care rămâne volatilă şi a scăzut cu 23 la sută faţă de maximul istoric înregistrat în 2007, Michelin îşi anunţă intenţia de a închide fabrica de anvelope pentru camioane din Budapesta. Decizia reflectă faptul că extinderea unităţii nu mai este posibilă din cauza localizării în spaţiul urban, iar îmbunătăţirea competitivităţii fabricii ar necesita modernizarea excesivă cu echipamente noi”, se arată într-un comunicat al multinaţionalei. Reprezentanţii companiei au promis „măsuri de sprijin la nivel individual” pentru fiecare dintre cei 512 angajaţi maghiari.
Pentru a finanţa închiderea fabricii de la Budapesta şi transferul producţiei în ţările vecine, Michelin va aloca 39 milioane de euro. „Redirecţionarea producţiei către fabricile din cele trei state va fi încheiată până la mijlocul anului viitor. Este, însă, prematur de spus în ce măsură acest demers va determina creşterea numărului de locuri de muncă de la fabrica de anvelope din Zalău”, ne-au declarat reprezentanţii companiei.
În România, Michelin deţine două uzine producătoare de anvelope auto, la Floreşti şi Zalău, precum şi una de cord metalic, tot la Zalău.