Fiscul a anunţat, miercuri, că, în colaborare cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerul Sănătăţii, modifică modelul şi conţinutul Declaraţiei 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate şi o adaptează la modificările legislaţiei fiscale, potrivit unui proiect de act normativ lansat în dezbatere publică.
Proiectul de ordin stabileşte actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora. Totodată, printre altele, stabileşte introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detaşate în/din România cât şi cu privire la statul în care se datorează contribuţiile sociale obligatorii, respectiv detaşate cu sau fără formularul portabil A1.
În plus, este vizată actualizarea codurilor CAEN pentru angajatorii care beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Ministerul stabileşte introducerea unor noi secţiuni distincte pentru declararea veniturilor din salarii şi asimilate salariilor obţinute de persoanele fizice de la angajatori care beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
Este vizată şi actualizarea nomenclatorului ”Creanţe fiscale” prin introducerea unor noi casete pentru declararea CAS-ul pentru condiţii deosebite şi speciale, datorat de către angajatorii care desfăşoară activitate în domeniul construcţiilor şi cărora li se aplică facilităţile fiscale. Ministerul vizează şi introducerea unor noi casete în Secţiunile A şi B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor