Cu doar 14 rezervări înregistrate în cadrul programului Rabla din acest an, Sălajul se situează pe ultimul loc. Potrivit unei centralizări întocmite de Ministerul Mediului, până la începutul săptămânii în curs, în cadrul ediţiei din acest an pentru persoane fizice, în sistemul informatic al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), a fost înregistrat un număr de 5.720 de rezervări.
Potrivit sursei citate, topul judeţelor cu cel mai mare număr de rezervări este condus de municipiul Bucureşti, cu 1.357 de rezervări, urmat de judeţele Argeş şi Constanţa, cu 329, respectiv 280 rezervări. Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se află judeţele Teleorman, Bistriţa-Năsăud şi Sălaj cu 36, 20, respectiv 14 rezervări.
Programul Rabla 2014 pentru persoane fizice a demarat în prima săptămână a lunii aprilie. Cei interesaţi să îşi caseze maşina mai veche de opt ani pentru a beneficia de o reducere de 6.500 de lei la achiziţia unui autoturism nou se înscriu la dealerul auto dorit pentru a-şi rezerva tichetul de reducere şi, ulterior, merg cu vechea maşină la casat la oricare dintre centrele REMAT autorizate de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.
Din cele 17.000 de tichete alocate persoanelor fizice mai sunt disponibile 11.280.
15 colectori au fost autorizaţi în Sălaj
În Sălaj, cei care doresc să-şi achiziţioneze o maşină nouă în cadrul Programului „Rabla 2014”, o pot preda pe cea veche la unul dintre cei 15 colectori autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz. Este vorba de: SC Andmark SRL Zalău, SC Auto Flor SRL Ip, SC Automobile Service SA Zalău, SC Autoparts SRL Aghireş, SC Auto Vip SRL Panic, SC Balti Dob SRL Zalău, SC BMF Auto-Com Crişeni, Gal V. Szabolcs PFA Şimleu Silvaniei, SC Milf Trans SRL Şimleu Silvaniei, SC Mivas Trans Corporation SRL Zalău, SC Onesta Prod SRL Zalău, II Pop Adrian Domiţian Pusta, SC Remat Sălaj SA – punctele de lucru din Zalău şi Jibou, SC Vanbarex SRL Sărmăşag şi la SC Weax Impex SRL Sărmăşag.
Regulamentul ediţiei din acest an a Programului „Rabla” diferă de cel din 2013. Astfel, primul pas pe care îl au de făcut cei care vor să-şi ia un autoturism noi îl reprezintă înscrierea la unul dintre cei 241 de dealeri validaţi în program şi abia apoi îşi vor casa maşina veche. În ceea ce priveşte distribuţia tichetelor, aceasta nu s-a mai făcut pe judeţe, în funcţie de vechimea parcului auto din fiecare unitate teritorială, în funcţie de cerere, voucherele fiind extrase dintr-o bază de date naţională de către dealerii auto validaţi, pe măsură ce se înscriu solicitanţii.
După înscrierea la dealer, AFM verifică în maxim 5 zile conformitatea datelor şi confirmă că cetăţeanul respectiv poate beneficia de program, după care acesta din urmă are la dispoziţie 25 de zile pentru a casa şi radia maşina şi a încheia contractul de vânzare – cumpărare pentru autoturismul nou. Dealerul trebuie să emită factura de livrare a autovehiculului nou în termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie 2014 inclusiv.