Demararea lucrărilor la una dintre cele mai importante investiții din cadrul Autostrăzii Transilvania, Tunelul Meseș, se apropie de… realitate, prin încă un pas mic, dar necesar în această lucrare. Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local ce va avea loc joi, 28 ianuarie și află proiectul de hotărâre ce prevede trecerea din proprietatea publică a Municipiului Zalău în proprietatea publică a statului român a terenului în suprafaţă de 6.528 mp, situat în extravilanul orașului, necesar realizării lucrării de utilitate publică de interes naţional „Secţiunea 3B-Tunel rutier cu profil de autostradă în zona Meseş” din cadrul obiectivului de investiţii „Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea”. Valorificarea mesei lemnoase ce va rezulta după defrişarea suprafeţei de 6.528 mp fond forestier proprietatea publică a municipiului Zalău se va face conform procedurilor legale în vigoare.Tunelul va avea 2,89 kilometri și va fi cel mai lung tunel rutier din România. Despăgubirile pentru terenurile ce vor face parte din această lucrare sunt în cuantum de 8.346 lei, pentru șase imobile cu o suprafața totală de 5.859 mp. Valoarea estimată a contractului pentru Tunelul Meseș este de aproximativ 988 milioane de lei, fără TVA, acesta urmând să fie semnat în aprilie 2021, dacă nu vor fi contestații, potrivit prognozei CNAIR. Dacă lucrurile vor decurge conform noilor planuri ale CNAIR, cel mai lung tunel de autostradă din România și unul dintre cele mai importante din sud-estul Europei, ar trebui finalizat în anul 2024.
Răjimu ăsta putrăd nu e în stare să facă acest tunel. Lucrarea e grandioasă, specifică epocii Ceaușescu !