Comisia Europeană (CE) a aprobat, marți, 26 iulie, proiectul retrospectiv de reabilitare a sectorului de drum Zalău-Răstoci, parte a Drumului Național 1H (DN 1H), în valoare de 51,6 milioane de euro.
Potrivit unui comunicat al CE, contribuția Uniunii Europene la realizarea acestui proiect este de 29,3 milioane euro, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).
„Prin alocarea acestor bani din FEDR, ca urmare a deciziei Comisiei Europene, România își va recupera cheltuielile efectuate inițial din bugetul național pentru acest proiect. Reabilitarea celor 54 de kilometri de drum național este importantă nu doar pentru cei aproape 250.000 de locuitori ai județului Sălaj, ci și pentru operatorii internaționali de transport. Proiectul contribuie astfel la crearea unui sistem național de transport sustenabil, atât în beneficiul populației, cât și al mediului de afaceri”, a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu.
Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, proiectul a avut ca obiectiv reabilitarea a 53,19 km de drum national şi a 12 poduri şi pasaje care să permită îmbunătăţire transportului de mărfuri și pasageri între localităţile Zalău și Răstoci. “Prin realizarea proiectului s-a urmărit asigurarea unei legături rutiere modernizate în lungime totală de 53,19 km între localităţile Zalău și Răstoci, creșterea capacităţii portante a sectorului de drum aferent proiectului, reducerea costurilor de exploatare ale vehiculelor cu aproximativ 13,8 la sută pe perioada de operare 2015-2040, creșterea vitezelor medii de circulaţie cu 5 km/h, reducerea timpului de parcurs pe infrastructura rutieră între localităţile Zalău și Răstoci cu 4,1 minute pentru toate tipurile de autovehicule, precum și reducerea numărului de accidente pe sectorul DN1H Zalău – Răstoci cu 10 la sută”, se arată într-un comunicat de presă al Companiei.
Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Sectorial „Transport” 2007-2013, în cadrul Axei prioritare 2 „Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil”.
României i-au fost alocate 20 de miliarde de euro prin fondurile politicii de coeziune în perioada 2007 — 2013 și alte 23 de miliarde (la prețuri curente) în perioada 2014 — 2020.
acu vreo doi ani de Umbrarescu, de nu le-a facut podete oamenilor sa poata iesi cu carul din curte?!