Ordinul privind informarea consumatorilor de către operatorii economici care desfăşoară activităţi de comercializare pe teritoriul României a produselor obţinute din produse alimentare congelate (ordin nr. 183/2016) intră, începând de joi, 20 octombrie, în vigoare. Faptul că în marea lor majoritate, cornurile, vestitele “chabatta”, chiflele, foietajele şi alte produse de panificaţie vândute cu preponderenţă în supermarket, sunt produse congelate, este un lucru puţin cunoscut de consumatori. Faptul că le găsim de cele mai multe ori calde şi rumene pe rafturi, nu înseamnă nici pe departe că în urmă cu câteva ore ele au fost frământate şi pregătite, ci doar dezgheţate şi băgate în cuptoarele electrice. Ordinul care intră astăzi în vigoare stabileşte condiţiile de informare a consumatorilor, condiţii pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici care comercializează pe teritoriul României pâine, produse de panificaţie şi produse de patiserie obţinute din produse congelate, precum şi unităţile de restauraţie colective care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate. În sensul acestui ordin, termenul “produs alimentar congelat “ este produsul “pâine şi produse de panificaţie, produse de patiserie, carne/produse de origine animală, legume, fructe”. Articolul 3 din ordin legiferează obligaţia pe care o au operatorii economici care comercializează către populaţie pâine, produse de panificaţie şi produse de patiserie obţinute din produse congelate, precum şi unităţile de restauraţie colective care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate, de a informa consumatorii prin afişare la loc vizibil, lizibil, uşor de înţeles, într-o formă care să nu permită ştergerea, după caz, pe un afiş, pe etichetă, ambalaj de vânzare, în meniul oferit, ori altele asemenea, ce însoţesc produsul, cu menţiunea „produs/din produs decongelat”.