Casele de marcat cu jurnal electronic devin obligatorii

Casele de marcat dotate cu jurnal electronic devin obligatorii pentru toţi agenţii economici astfel încât, până la sfârşitul anului viitor, fiecare comerciant trebuie să deţină o astfel de casă de marcat, model ce va înlocui vechile aparate de marcat, dotate cu jurnal pe suport-rolă de hârtie. În acest fel, datele vor putea fi transmise în regim online către unităţile teritoriale şi centrale ANAF, iar acest lucru va elimina o mare parte din efectele birocraţiei şi, mai important, va combate – spun reprezentanţii Finanţelor – fenomenul evaziunii fiscale. „Ministerul Finanţelor Publice continuă procesul de transparenţă şi propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generaţie nouă, echipate cu jurnal electronic. Măsurile propuse de Minister au creat premisele înlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hârtie, cu aparate de generaţie nouă, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al ANAF”, se arată într-un comunicat al ministerului de resort. Schimbarea caselor de marcat ar urma să se producă în mod etapizat, astfel încât comercianţii mijlocii sunt primii care au în sarcină schimbarea acestor case de marcat. Micii comercianţi vor mai avea la dispoziţie o perioadă de un an şi jumătate până când, şi pentru ei, acest lucru va deveni obligatoriu. Marii contribuabili au deja această obligaţie.

 Control deplin al Finanţelor şi eliminarea birocraţiei

 Potrivit MFP, măsurile vin în sprijinul debirocratizării şi urmăresc creşterea nivelului de fiscalizare şi o îmbunătăţire a execuţiei veniturilor bugetare. Principalele modificări propuse de MFP se referă la stabilirea condiţiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizării; implementarea Registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în Bucureşti; eliminarea obligaţiei contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale; majorarea termenului de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la doi respectiv trei ani în prezent, la cinci ani; introducerea prevederilor privind conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Reprezentanţii Finanţelor spun că sistemul în care funcţionează ANAF în acest moment este unul depăşit şi dă multă bătaie de cap celor care au de-a face cu el. Noul sistem informatic va deveni complet operaţional abia peste doi ani, spun cele mai optimiste predicţii, iar sistemul în sine cât şi implementarea lui va costa statul român aproximativ 100 de milioane de euro.

 

 

Leave a Comment