Cel mai mare contract câștigat de omul de afaceri din Bacău, “regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu, este cel în valoare de 1,39 miliarde de lei și vizează construcția a 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, pe tronsoanele Nădășelu – Mihăiești – Zimbor. Tot muncitorii firmelor lui lui Umbrărescu vor construi și cei 12 kilometri din lotul sălăjean vecin, Zimbor – Poarta Sălajului, suma din contract fiind de 680 milioane de lei. Alte contracte câștigate de grupul UMB vizează Centura Galați (705 milioane de lei), tronsoanele 3 și 4 din „Autostrada Ford” (1,28 miliarde de lei amândouă) și Autostrada de Centură București Nord lot 4 (313 milioane de lei). Umbrărescu a fost desemnat câștigător și pentru construcția Drumului Expres Brăila – Galați, cu o ofertă de 371 milioane de lei, însă contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere și soluționare a eventualelor contestații. În topul constructorilor după contractele câștigate în 2020 urmează italienii de la Astaldi. După un război al contestațiilor cu chinezii de la China Railway, italienii și-au adjudecat contractul pentru Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Construcția secțiunii de 30 de kilometri din cel mai important proiect rutier al României va costa 1,71 miliarde de lei. Podiumul este completat de o companie din Turcia, nou-intrată pe piața din România: Nurol Insaat. Constructorul din Istanbul a fost desemnat câștigător pe trei mari contracte de autostrăzi din România: loturile 1 și 3 din Autostrada de Centură București Nord și lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania. Dacă pentru lucrarea ce va străbate Sălajul a fost semnat contractul, pentru tronsoanele de lângă Capitală este încă în derulare un adevărat război al contestațiilor în instanță. De la începutul anului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit constructori pentru 455 de kilometri de autostradă, drum expres și drum național, valoarea contractelor depășind 10 miliarde de lei, conform datelor centralizate. Pe lângă turcii din top 3, menționați mai sus, pe piața locală a construcției de drumuri și-au făcut intrarea chinezii, cu un prim contract pentru centura Zalău.
Dacă domnul Dorinel Ubranescu realizează ceea ce a promis în timpul ales de către compania sa și de guvernul României, va fi unul dintre cei mai mari și recunoscuți pentru abilitatea de a duce la sfârșit mai multe proiecte în același timp, din punctul meu de vedere ar merita o statuie…. Și nu vvb la mișto, pentru că până acum nimeni nu s a ținut de cuvânt…..