Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj informează angajatorii că, începând din 6 octombrie, fișa postului și Regulamentul intern redevin obligatorii la locul de muncă.
“Ordonanța de urgență care a stabilit, în luna mai a anului trecut, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați a fost respinsă prin Legea 275/2022, astfel efectele acesteia încetează odată cu intrarea în vigoare a legii, respectiv în 6 octombrie 2022. Practic, asta înseamnă că cele două documente sunt din nou obligatorii”, au precizat reprezentanții ITM Sălaj. Fișa postului este un document în care sunt precizate sarcinile și responsabilitățile ce-i revin titularului postului, condițiile de lucru, standardele de performanță, precum și caracteristicile personale necesare angajatului pentru îndeplinirea cerințelor postului. Fișa postului reprezintă, alături de funcția/ocupația, un element esențial care nu poate fi modificat fără acordul părților și fără încheierea unui act adițional. De asemenea, Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentanților salariaților, prin care se stabilesc o serie de reguli aplicabile la locul de muncă. Astfel, microîntreprinderilor le revine obligația de a ţine la locul de muncă evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidenţierea orelor de începere şi de sfârşit ale programului de lucru conform prevederilor din Codul muncii.
[…] Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj informează angajatorii că începând din 6 octombrie Citeste mai mult […]