Activitatea desfăşurată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Sălaj, în primul trimestru al acestui an, a avut ca scop principal, ca de fiecare dată, creşterea gradului de protejare a consumatorilor sălăjeni. Astfel, CJPC a efectuat 376 de acţiuni de control în untiăţi de pe raza judeţului, acţiuni care au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare cât şi sfera atât de largă a serviciilor destinate populaţiei.
Din numărul total al acţiunilor de control, 116 s-au finalizat cu procese verbale de constatare a contravenţiei, 254 au fost procese verbale de constatare, două au fost procese verbale de prelevare şi trei au fost procese verbale de distrugere. În urma abaterilor constatate, inspectorii au întocmit 36 de procese verbale de constatare a contravenţiei, dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 164.000 de lei. Pentru a verifica în laborator parametri de calitate şi conformitate cu normele şi standardele în vigoare ai anumitor produse, s-au întocmit două procese verbale de prelevare eşantioane din produsele considerate a fi suspecte. În primul trimestru al acestui an, au fost înregistrate şi soluţionate de CJPC Sălaj, 180 reclamaţii.
64 dintre acestea au vizat produsele alimentare, 35 produsele şi serviciile nealimentare iar nouă au vizat produse şi servicii financiar-bancare. 50 dintre acestea au fos închise cu soluţionare pe cale amiabilă, 17 prin soluţionare pozitivă (întemeiate), trei au fost clasate ca nesoluţionabile iar 12 au fost redirecţionate către alte organe competente.
Valoarea reparaţiilor, a produselor înlocuite sau a contravalorii restituite consumatorilor în urma soluţionării favorabile a fost de 5.847de lei. Au fost verificate produse şi servicii alimentare, produse şi servicii nealimentare prin 14 acţiuni tematice de control, intrând în vizorul inspectorilor produsele consmetice, electrice şi electrocasnice, încălţăminte, haine, produse alimentare etc.
În perioada zilelor libere din minivacanţa de Rusalii, CJPC Sălaj va asigura permanenţa pentru preluarea telefonică a reclamaţiilor la numărul de telefon 0260 612 832. Pentru situaţiile deosebite, cu risc pe care îl poate prezenta un anumit eveniment, este pregătită să intervină la orice oră o echipă operativă. Un număr de telefon este, de asemenea, pus la dispoziţie, sub forma telefonului Consumatorului, pentru indicaţii în privinţa formulării unei reclamaţii, 021 9551.