Instituția Prefectului Sălaj a găzduit, marți, ședința lunară a Comisiei de Dialog Social. Pe ordinea de zi s-au aflat informări privind noile prevederi legale referitoare la protecția consumatorului și prezentarea principalele nereguli constatate în urma controalelor la agenții economici din județul Sălaj pe linia protecției consumatorului, prezentate de comisarul șef al Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC) Sălaj, Dorel Fechete. Acesta a precizat că se recomandă achiziționarea produselor din locuri special amenajate, dotate și autorizate, verificându-se concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă. Indiferent că este vorba de un magazin on-line sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul). În cazul unui preţ redus, acesta trebuie să fie inferior preţului de referinţă, respectiv cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare, a subliniat Dorel Fechete. De asemenea, șeful OPC Sălaj a recomandat utilizarea cardul pentru a face plata. În unele situații, precum cazurile de fraudă, dacă s-a plătit prin card, poți se poate utiliza procedura refuzului la plată pentru a se recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plății. În ceea ce privește protecția consumatorilor, acțiunile de control și supraveghere a pieței au fost intensificate, concomitent cu responsabilizarea tuturor factorilor implicați, inclusiv prin educarea și informarea consumatorilor. Pentru neregulile constatate în activitatea operatorilor economici, inspectorii OPC Sălaj au aplicat, în cursul anului 2019, peste 135 sancțiuni contravenționale, în cuantum de peste 945.000 lei.