Problemele întâmpinate de cei care lucrează la reamenajarea spațiului din jurul Halei agroalimentare zălăuane sunt mai serioase decât s-a crezut inițial. Dacă până luna trecută soluțiile de remediere a deficiențelor apărute pe parcursul lucrărilor păreau să fie mai simple și mai puțin costisitoare, după evaluarea situației existente în subteran, de către specialiști, concluziile au fost îngrijorătoare. Societatea care efectuează lucrările a întrerupt lucrul, nedorind să își asume continuarea acestora după surprizele descoperite în subteran. S-a procedat la efectuarea unei expertize care să arate exact care este situația și ce probleme sunt în spațiile de sub Piață, probleme care, desigur, nu se văd dar care ar fi putut pune în pericol siguranța spațiului și a cetățenilor.
Astfel, până la punerea în siguranță a Văii Zalăului, lucrările au fost sistate iar Piața a fost pusă în conservare. Nimeni nu știe cu exactitate când vor fi demarate lucrările de remediere a problemelor existente la Vale și nici care este termenul cu care va fi prelungită perioada lucrărilor la reamenajarea Pieței, după finalizarea reparațiilor în subteran, având în vedere complexitatea problemelor pe care cei care lucrează la acest obiectiv le-au descoperit în subteran. În ședința de Consiliu local desfășurată săptămâna trecută la Primăria Zalău, consilierii locali au aprobat un Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice necesare proiectului refacere acoperire Valea Zalăului necesară realizării obiectivului de investiții referitor la Piața centrală din municipiu. Prin urmare, un nou proiect care odată finalizat, să permită desfășurarea în bune condiții a lucrărilor propriu-zise la Piață și care să confere durabilitate și mai ales siguranță spațiului.
Planul B – mai ieftin și mai potrivit, dar cu o durată mai scurtă de viață
Municipalitatea a avut două soluții puse la dispoziție de specialiști, mai precis, două planuri. Primul plan, “A” avea în vedere, printre alte detalii de ordin tehnic, realizarea unei suprastructuri noi cu grinzi din beton și armătură, o infrastructură nouă cu inserarea unor cadre din beton juxtapuse, cu alte cuvinte refacerea totală a suprastructurii, o lucrare pentru care specialiștii garantau o durată de viață de cel puțin 100 de ani. Prețul ar fi fost unul foarte mare, de aproximativ 17 milioane de lei.
Cea de-a doua soluție, planul “B”, soluție pe care municipalitatea a și ales-o de altfel, este una mai puțin complicată, mai ieftină, dar cu o durată de viață mai mică. Conform devizului general, această variantă aleasă din rațiuni economice, dar și tehnice, se păstrează zidurile vechi de sprijin de la regularizare vale, se păstrează grinzile prefabricate de beton armat, se suplimentează spațiile cu grinzi prefabricate de beton comprimat cu armătură, totul fiind solidarizat cu o placă de suprabetonare. Evident, acestea sunt doar câteva din lucrările și operațiunile cuprinse în devizul general al acestui plan B.
Prețul acestei variante este de aproximativ 9,5 milioane de lei iar durata de viață garantată este de minimum 25 de ani. Pentru executarea acestor lucrări, lucrurile se complică și în procedurile birocratice, fiind necesară organizarea unei noi proceduri de achiziție, conform legii, finanțarea fiind făcută prin fonduri de la bugetul local.
Circulația pe strada Simion Oros se va face pe ambele sensuri
Dincolo de aceste neplăceri și probleme care vor duce lucrările la Piața Centrală din Zalău până în primăvara anului viitor, există și o veste bună, aceea că municipalitatea a pus gând rău celor care parchează în zonă, respectiv pe carosabilul străzii Simion Oros, în dreptul Halei. Este aproape sigur că în scurt timp, circulația pe această stradă se va face pe ambele sensuri, constatându-se că sensul unic le oferă posibilitatea de a parca la nimereală, în mijlocul străzii, unor șoferi zălăuani. Prin urmare, nu peste mult timp, parcarea pe această stradă va fi interzisă iar traficul se va face pe ambele sensuri, dinspre strada Unirii înspre strada 22 decembrie 1989 (fostă Crasnei) și invers, un lucru care ar putea aduce un plus de confort în trafic, mai ales în această zonă centrală care, știm cu toții, dă mari bătăi de cap șoferilor, zi de zi. Această propunere va fi concretizată printr-un proiect de Hotărâre ce va fi supus votului consilierilor locali în una din ședințele viitoare de Consiliu local municipal.
Pe vremea comunsistilor valea Zalaului a fost acoperita de la Poro la API. Dimocratii se tot cacaie pentru 100 de metri, c-o fi, c-o pati !
Sa vezi distractie in colt la Poro daca o sa se poata veni de catre hala!in cinci minute se blocheaza tat .
Mai bine deschideti traficul si prin fata prefecturii