Asa cum va imaginati, procedura de vopsire electrostatica o depaseste in complexitate pe aceea clasica, tocmai pentru ca nu vorbim despre o textura lichida simpla, ci despre o vopsea sub forma de pudra, ea urmand sa fie aplicata doar peste structurile tratate termic. Avantajul imediat al acestei tehnici este acela ca face fata cu brio agentilor nocivi din mediul exterior, rezistand proceselor de abraziune, coroziune sau uzura.
Vopsirea electrostatica intruchipeaza o tehnica longeviva in industria auto internationala, ea fiind utilizata la cel mai inalt nivel intr-un service auto respectabil, mai precis in incinta unuia care doreste sa propuna clientilor cele mai bune servicii pentru autoturismele si accesoriile lor conexe. Bineinteles, pentru ca vorbim despre o tehnica „pretentioasa”, exista cateva etape premergatoare vopsitului electrostatic pe care le vom dezvolta pe intelesul tuturor in urmatoarele randuri.
Pregatirea suprafetei metalice
Daca se opteaza pentru un strat de vopsea electrostatica in cazul jantelor confectionate din fier sau din aliaj, atunci o verificare minutioasa a acestora este mai mult decat imperativa, asta pentru ca profesionstii sa identifice impuritatile si denivelarile de la nivelul jantelor respective. Optional, insa recomandabil este sa se apeleze la serviciul de indreptat jante in momentul in care se sesizeaza deformari importante la nivelul jantelor, urmand ca apoi sa se inlature valvele pentru a trece la etapa urmatoare.
Sablarea jantelor
Pentru a duce la bun sfarsit acest obiectiv primordial, specialistii apeleaza la diverse texturi abrazive, fiecare dintre acestea avand o granulatie specifica, omogena pe intreaga sa suprafata. Prin utilizarea acestor materiale, profesionistii se asigura de faptul ca jantele vor fi curatate propice, de pe suprafata lor inlaturandu-se eventualele vopseluri anterioare, dar si alte zgarieturi delicate sau chiar portiuni de rugina.
Aplicarea vopselei pudrate
Aceasta etapa este cea mai interesanta din perspectiva stiintifica, tocmai pentru ca se evidentiaza procesul de atractie dintre particulele de pudra aplicate si suprafata jantelor, intre acestea stabilindu-se o serie de forte electrice. In prima instanta jantele sunt acoperite cu un strat generos de grund, urmand ca apoi sa fie potentate electrostatic cu nuanta aleasa de proprietarul autoturismului. La final, aspectul imaculat se obtine prin aplicarea unui strat subtire de lac cu rol de protectie. Si totusi, exista un artificiu prin care procedura de vopsire electrostatica reuseste sa se diferentieze de cea clasica si anume tratarea termica a jantelor in cuptor, dupa fiecare etapa intermediara.
Tratamentul termic final
Asa cum probabil va asteptati, dupa ce au fost parcurse etapele anterioare jantele trebuie sa fie introduse intr-un cuptor aparte, in incinta acestuia stabilindu-se o temperatura de aproximativ 200 de grade Celsius. Aceasta ajuta la fixarea si omogenizarea vopselurilor pudrate, totul pentru ca jantele autoturismului dumneavoastra sa arate ca noi dupa ce au iesit din service. Bineinteles, persoanele cu experienta care lucreaza intr-un astfel de service va vor recomanda si solutii de intretinere, ce nu vor lasa ca vopseaua recent aplicata sa se deterioreze rapid sau sa isi piarda din stralucire.