Pentru a reuși într-un mediu atât de competitiv precum online-ul, brandurile investesc bugete substanțiale în marketing. Când ești, însă, la început de drum în mediu digital – indiferent că ai lansat un magazin online sau ai un site de prezentare a serviciilor pe care le oferi – cel mai probabil nu dispui de un buget atât de mare pe care să îl atribui publicității. Totuși, pentru a reuși să vinzi, ai nevoie, în primul rând, de vizibilitate, aceasta fiind cheia care-ți oferă cele mai mari beneficii atunci când vrei să atragi clienți cu un business nou în online.
Cum obții vizibilitate în Google?
Afacerile online au marele avantaj de a putea ajunge cu ușurință în mijlocul unui număr mare de clienți, sau, altfel spus, în mijlocul publicului țintă. Statisticile arată că peste 3,5 miliarde de căutări sunt efectuate zilnic pe Google, astfel că este foarte probabil ca potențialii tăi clienți să caute chiar în acest moment produsele ori serviciile oferite de businessul tău.
Însă, ca să te și găsească, ai nevoie de vizibilitate. Motorul de căutare are o putere de a-ți crește businessul cu 300% mai mare decât cea a rețelelor de socializare, așadar cu siguranță vrei să te poziționezi cât mai bine în Google, iar acest lucru nu poate fi realizat fără ajutorul unei campanii de optimizare SEO.
Ce este SEO?
SEO este, de fapt, un acronim pentru Search Engine Optimization, ceea ce înseamnă optimizarea (site-urilor) pentru motoarele de căutare. Toți cei care vor să își promoveze afacerea în online se bazează pe SEO, și nici nu este de mirare, având în vedere că succesul pe internet nu mai poate fi garantat decât prin poziționarea pe prima pagină din Google.
Cifrele arată că 75% dintre utilizatori nu merg niciodată mai departe de această primă pagină pe care motorul de căutare o afișează la rezultatele unei căutări, astfel că pagina 2 nu mai prezintă niciun fel de interes pentru antreprenorii online.
Așadar, orice business din mediul digital are nevoie de SEO pentru a atrage mai mult vizibilitate pe Google, ceea ce presupune să acorde o importanță deosebită optimizării site-ului pentru motoarele de căutare.
Cum se face SEO în mod corect?
Procesul de optimizare a unui magazin online sau a unui site presupune să ții cont de cât mai mulți dintre cei peste 200 de factori pe care algoritmii Google îi iau în considerare atunci când poziționează site-urile în pagina cu rezultate.
Astfel, site-ul trebuie să întrunească, printre altele, condiții referitoare la viteza de încărcare, indexabilitate, existența unor pagini duplicat, optimizarea pentru dispozitivele mobile ș.a.m.d. În aceste condiții, este evident că o campanie SEO este destul de greu de realizat fără cunoștințe solide în domeniul marketingului online, fapt pentru care este recomandat să apelezi la servicii SEO profesionale oferite de agențiile de profil.
AdMarks Media, spre exemplu, este o agenție de marketing online din București, specializată în optimizarea SEO. O poți găsi pe admarks.ro, unde găsești și mai multe detalii despre ceea ce presupune campania de optimizare a unui site sau alte informații importante pentru businessurile aflate la început de drum în online.
(P)