Cumparaturile de produse online au crescut extrem de mult in ultimii 2-3 ani fata de cele din magazinele fizice. Care sa fie motivele? Cel mai simplu motiv ar fi faptul ca, cumparaturile online aduc o serie de avantaje.
Unul dintre aceste avantaje ar fi lejeritatea cu care se poate cumpara online. Acum este mai mult simplu sa stai acasa in fotoliu sau la birou, si sa sortezi printre sute de produse. Poti tria produsele dupa preturi, branduri, culori, marimi si multe alte aspecte. Deasemenea, online este foarte simplu sa compari preturile intre diferite magazine. Totodata, gasesti mult mai usor produsul dorit. Facand un search pe Google, afli imediat ce magazine au produsul respectiv de vanzare. Iar prin faptul ca vezi mai multe magazine care au acel produs, poti verifica imediat si sa compari preturile intre ele. Intr-o lume online, acest lucru este foarte simplu si rapid de facut. Ganditi-va cum ar fi si cat timp v-ar lua sa mergeti in 5 magazine diferite, sa intrebati daca au acel produs, iar daca il au, sa mergeti si sa gasiti produsul pe raft, doar pentru a compara pretul cu celelalte 4 magazine.
Sunt si anumite domenii in care cumpararea produselor online este mai dificila decat cea clasica. Un astfel de domeniu ar fi imbracamintea. Aici intervin anumite dezavantaje. De exemplu nu poti sti exact daca ti se potriveste perfect, sau cum iti vine o anumita haina. Dar deasemenea ai avantaje pentru ca poti compara usor preturi sau poti afla imediat de reduceri prin siteuri ca Shopador sau Schemah.
Statisticile arata nu doar ca, cumparaturile online au crescut din ce in ce mai tare, dar si faptul ca tot mai multa lume cumpara de pe telefonul mobil. Astfel, aproximativ jumatate din cumparatorii online incheie comanda de pe mobil.