Ray-Ban a închis în România 33 site-uri cu produse contrafăcute, iar alte 39 sunt în diferite stadii de închidere, arată o comunicare Luxottica Group, deținătorul mărcii. Oficialii companiei anunță primele rezultate ale campaniei de combatere a fenomenului de produse contrafăcute a ochelarilor de soare Ray-Ban în România și solicită implicarea directă a consumatorilor săi loiali în aceasta.
Potrivit companiei, lunar, sunt estimate 32.000 de căutări pe internet/Google după cuvinte cheie asociate cu marca Ray-Ban. Rezultatele acestor căutări sunt dominate de site-uri ilegale – 6 din primele 10 rezultate și 5 din primele 9 rezultate organice sunt reprezentate de site-uri care vând produse contrafăcute!
Site-uri pe care s-a pus lacăt:
Câteva exemple de site-uri ilegale închise de deținătorul mărcii Ray-Ban sunt: www.rayban80.eu, www.ochelarirayban.ro, www.rayban-romania.eu, www.raybanoutlet.ro, www.ochelari-originali.eu, www.rayban-shop.info, www.rayban.com.ro, www.ray-banstore.ro, www.raybans.ro, www.rayban-concept.ro.
Demarată la jumătatea anului 2014, campania și-a fixat ca obiectiv închiderea site-urilor ilegale care comercializează în prezent în România ochelari de soare Ray-Ban contrafăcuți și supravegherea atentă a comerțului pe internet. „Această campanie este necesară pentru a-i proteja pe consumatorii din ce în ce mai numeroși care fac cumpărături pe internet, convinși că achiziționează produsele originale ale unor mărci renumite, oferite la prețuri de outlet. În cazul concret al ochelarilor de soare Ray-Ban, intervenția este cu atât mai importantă, din cauza calității deficitare și siguranței scăzute a produselor, care ar putea afecta vederea”, spun reprezentanții Loxottica Group.
„Vederea este un “bun” al fiecăruia dintre noi care trebuie protejată cu responsabilitate – “bucata de plastic” pe care o reprezintă o pereche de ochelari de soare contrafăcuți permite trecerea unui cantități mult mai mari de radiații UV și este o veritabilă armă letală asupra retinei căreia îi poate provoca arsuri sau chiar boli avansate cum ar fi cataracta”.
“Țara, țara, vrem ostași!”
În paralel, compania a demarat un amplu program de certificare a magazinelor autorizate, atât în mediul online, cât și a magazinelor fizice. Selecția a urmărit criterii precum modul de prezentare a produselor Ray-Ban respectând recomandările producătorului, traficul magazinelor, notorietatea mărcilor, dar și nivelul de încredere al consumatorului final.
Sub titlul “Țara, țara, vrem ostași!” marca a demarat o amplă luptă cu contrafacerile Ray-Ban în „coaliție” cu consumatorii săi fideli. Medalia de „război” cu “100 la sută nivel de încredere” a fost acordata unor magazine ce respectă valorile marcii Ray-Ban și consumatorii, condiții care au dus la certificarea angajamentului respectivelor puncte de vânzare a mărcii.
Compania a autorizat astfel magazine de optică specializate cum sunt www.lensa.com; www.konvayo.com; www.conga.ro, magazine on-line generaliste: www.emag.ro, www.elefant.ro, dar și un număr de 148 de magazine fizice, a căror listă poate fi consultată/verificată pe site-ul marcii (www.ray-ban.com/southeasteurope/store-locator). Pe pagina online, consumatorii sunt sfătuiți să caute sigla oficială „Distribuitor Autorizat Ray-Ban” în magazinele pe care le vizitează.
Vânătoarea de fake-uri continuă!
Luxottica România pune la dispoziția consumatorilor date de contact speciale pentru transmiterea de informații și rapoarte privind situațiile de contrafacere de produse pe care le identifică în mediul online – site-uri care comercializează produse Ray-Ban contrafăcute sau care utilizează în mod abuziv sigla/imaginea mărcii Ray-Ban pe www.ray-ban.com/southeasteurope/report-fakes.
Luxottica Group S.p.A. (www.luxottica.com) este lider în proiectarea, fabricarea și distribuția de ochelari cu modele la moda, de lux și sport. Portofoliul companiei include mărci brevetate precum Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples și Alain Mikli, la care se adaugă marci licențiate ce includ Giorgio Armani, Burberry, Bvlgari, Chanel, Dolce & Gabbana, Michael Kors, Prada, Ralph Lauren, Tiffany & Co. și Versace.
Rețeaua globală de distribuție cu ridicata a grupului acoperă 130 de țări și este completată de o rețea de vânzare extinsă cuprinzând peste 7.000 de magazine, cu Lens Crafters și Pearle Vision în America de Nord, OPSM și Lens Crafters în zona Asia-Pacific, GMO în America Latină și Sunglass Hut la nivel mondial. Cu aproximativ 78.000 de angajați, în 2015, Luxottica a anunțat vânzări de peste 9 miliarde de euro.