Asociația Pro Infrastructură semnalează noi probleme în construcția Autostrăzii Transilvania. Cei de la Pro Infrastructură estimează că stadiul fizic al lucrărilor pe tronsonul Nădășelu – Zimbor este de 57 la sută. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria „circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la „mai vorbim prin 2025” în prezent, mai scriu cei de la asociație. „În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025. În noiembrie 2022, antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13 iulie 2025. Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a bubuit la început de septembrie 2021. Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție”, este mesajul Asociației Pro Infrastructură. Această „mișcare” birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj – Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa, care execută autostrada, a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare. Asociația Pro Infrastructură solicită CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică, pentru a evita să se ajungă cu inaugurarea în anul 2026.
[…] Asociația Pro Infrastructură semnalează noi probleme în construcția Autostrăzii Transilvania. Cei de la Pro Infrastructură estimează că stadiul fizic al lucrărilor pe tronsonul Nădășelu – Zimbor este de 57 la sută. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria „circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la „mai vorbim prin 2025” în prezent, mai scriu cei de la asociație. „În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să… Citeste mai mult […]
[…] Asociația Pro Infrastructură semnalează noi probleme în construcția Autostrăzii Transilvania. Cei de la Pro Infrastructură estimează că stadiul fizic al lucrărilor pe tronsonul Nădășelu – Zimbor este de 57 la sută. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria „circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la „mai vorbim prin 2025” în prezent, mai scriu cei de la asociație. „În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, » Mai multe detalii […]