Astăzi, la sediul Instituției Prefectului – Județul Sălaj, a avut loc un moment de referință pentru dezvoltarea infrastructurii din județul nostru și nu numai: semnarea contractului de proiectare si execuție a lucrărilor la Lotul Meseș, de 41 de kilometri, dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție, parte a unui proiect major de conectivitate regională și națională, cu o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei. Evenimentul s-a desfășurat în prezența premierului Marcel Ciolacu, a ministrului Transporturilor – Sorin Grindeanu, a directorului general CNAIR – Cristian Pistol, a reprezentanților Asocierii Makyol-Ozaltin, a deputaților Lucian Bode, Ionel Ciunt, Seres Denes, dar și a primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. „Este un pas concret spre modernizarea infrastructurii rutiere din județul Sălaj, un proiect mult așteptat de comunitatea noastră. Această autostradă va aduce nu doar mobilitate și dezvoltare economică – întrucât compania Makyol va utiliza o parte însemnată din resursele locale, atât umane cât și materiale, astfel o parte din buget urmând a rămâne în comunitate – ci și încredere într-un viitor mai prosper pentru Sălaj.” a declarat prefectul județului Sălaj, Cristian-Claudiu Bîrsan. Prin acest proiect, Sălajul devine un punct esențial pe harta marilor coridoare de transport ale României, cu impact major asupra economiei locale și a calității vieții cetățenilor. Conform contractului, care include și tunelul Meseș, în lungime de aproape 3 kilometri – cel mai lung tunel de autostradă din Romania, construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 de km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni de proiectare si 60 de luni de execuție). Instituția Prefectului a anunțat că va urmări îndeaproape stadiul evoluției acestui proiect. La rândul său, premierul Marcel Ciolacu a arătat că este una dintre cele mai importante investiții din istoria CNAIR, una dintre lucrări vizând realizarea celui mai lung tunel rutier din România.
Tunelul Meseș, o provocare
„Cu o valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA), acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România și va fi derulat de o asociere de constructori turci. Pe tronsonul de autostradă, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, cu o lungime totală de 41 kilometri va fi construit și Tunelului Meseș (2,89 km), cel mai lung tunel rutier construit până acum în România. Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede finalizarea noului tronson de autostradă în termen de 78 de luni (18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de 13 km). Construcția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României”, a declarat, la Zalău, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
nu se poate
SUVERANISTII VOR PUTEA:))))))