Uneori întâlnim mărci sau companii care fabrică un anumit produs și nu am crede niciodată că ar putea avea o altă linie de afaceri cu un alt produs care nu seamănă deloc cu cel care le face să iasă în evidență. Michelin este una dintre acele companii, pentru că, pe lângă producția de anvelope, se leagă și de gastronomie într-un mod foarte ciudat, lansând Ghidul Michelin, însărcinat cu oferirea mult-doritelor stele Michelin din lumea gastronomiei.
Ghidul Michelin, un efort de a vinde mai multe mașini și, prin urmare, anvelope
În 1889, Andre și Edouard Michelin și-au creat compania de anvelope, Michelin, având în vedere expansiunea vizibilă a industriei auto. Când compania a fost fondată se estimează că în Franța existau doar aproximativ 3.000 de mașini.
Puțin mai târziu s-au gândit cum să ajute industria auto să continue să crească și, prin urmare, să crească și cererea de anvelope. Așa că au avut ideea de a crea un ghid care să includă câteva hărți, informații despre schimbarea și îngrijirea anvelopelor, locația benzinăriilor și, în final, câteva recomandări de locuri de vizitat, de mâncat și de odihnă.
Inițial ghidul Michelin a fost complet gratuit. Dar într-o zi Andre Michelin a vizitat un magazin de anvelope și a văzut că ghidurile sale erau folosite pentru a susține o masă. Prin urmare, a început să perceapă 7 franci pe ghid.
De-a lungul timpului, ghidul a devenit mai popular și, la rândul său, a început să primească bani de la proprietarii diferitelor unități, aceștia putându-se lăuda cu calitățile pe care Michelin le găsea în afacerile lor și astfel să atragă mai mulți clienți. Unele secțiuni ale ghidului au crescut mai mult decât altele. În acest caz, tocmai secțiunea de restaurante a fost una dintre cele mai de succes. Prin urmare, i s-a acordat mai multă atenție și au fost angajați oameni mai mulți și mai buni pentru a duce criticile la un nou nivel.
Ce sunt stelele Michelin?
Stelele Michelin sunt o clasificare pe care Ghidul Michelin a început să o dea din 1926 restaurantelor pe care le vizitau inspectorii anonimi. Inițial, aceștia au acordat doar o stea pentru a evidenția calitatea și mâncarea bună a unui loc. Cu toate acestea, odată cu trecerea timpului, și popularitatea secțiunii de restaurante a crescut. Michelin a decis să extindă clasificarea și să crească numărul de condiții pe baza cărora sunt evaluate restaurantele.
În prezent, Ghidul Michelin are în vedere cinci condiții pentru neacordarea sau acordarea între una și trei stele unui restaurant, acestea fiind: calitatea ingredientelor folosite, stăpânirea aromelor și a tehnicilor de preparare, personalitatea bucătarului în mâncarea pe care o creează, valoarea pentru banii cheltuiți și consecvența între vizite.
O stea înseamnă bucătărie de înaltă calitate, demnă de vizitat
Două stele înseamnă bucătărie excelentă, merită să te abați puțin de la drum pentru o vizită.
Trei stele înseamnă bucătărie excepțională, demnă de o excursie specială pentru a vizita respectivul restaurant.
Pe lângă stele, Michelin clasifică și confortul și calitatea unităților pe care le includ în ghidul lor. Începând cu anul 1997, Ghidul Michelin a lansat și Michelin Bib Gourmand, o nouă clasificare pentru restaurantele cu mâncare bună la un preț bun, întrucât stelele Michelin sunt acordate celor mai bune restaurante și celor mai buni bucătari din lume, așa că mâncarea este de obicei foarte scumpă în acele unități.
În cele din urmă, în 2016, a avut premiera The Michelin Plate, care se referă la locurile care pur și simplu au mâncare bună.
Anvelope și mâncare
Ghidul Michelin continuă să fie una dintre referințele pentru călătorii din întreaga lume și este prezent în cele mai importante orașe și țări din lume. România nu are încă un restaurant demn de stele Michelin. Cu toate acestea, avem un bucătar premiat cu stea Michelin.
În concluzie, acum știi cum Michelin poate pune cauciucuri pe un Bugatti Chiron și, de asemenea, poate recomanda cele mai bune locuri de mâncare în diferite orașe din lume.
[…] Uneori întâlnim mărci sau companii care fabrică un anumit produs și nu am crede niciodată că ar putea avea o altă linie de afaceri cu un alt produs care nu seamănă deloc cu cel care le face să iasă în evidență. Michelin este una dintre acele companii, pentru că, pe lângă producția de anvelope, se leagă și de gastronomie într-un mod foarte ciudat, lansând Ghidul Michelin, însărcinat cu oferirea mult-doritelor stele Michelin din lumea gastronomiei. Ghidul Michelin, un efort de a vinde mai multe mașini și, » Citeste mai mult […]