Într-o perioada în care consumatorii se confrunta cu facturi de gaz și electricitate în creștere, scumpiri ale carburanților și ale alimentelor, vânzările cunosc cea mai slaba perioada din ultima decada.
În ciuda nevoilor de a cumpără online, oamenii au devenit tot mai cumpătați în ce privește plasarea comenzilor, oferind prioritate doar produselor cu adevărat indispensabile. Practic, totul se rezuma la investiții pentru strictul necesar.
Putem renunță, de exemplu, la șemineul electric mult dorit, prin prisma faptului că nu poate fi considerat decât un capriciu, a cărui achiziție, pe buna dreptate, poate fi realizata ulterior. La fel putem vorbi despre cazurile în care am fi avut de gând să înlocuim un anumit dispozitiv cu altul mai performant. Atâta timp cât gadget-ul de care dispunem în prezent încă funcționează, o alta investiție într-un articol mai bun și mai performant, n-ar fi eficienta în condițiile date de piață.
Ce facem, în schimb, când vine vara și căldură sufocanta nu ne permite o ședere confortabila în propriile locuințe? Producătorii de dispozitive de răcire a încăperilor au apreciat eficient posibilitatea scăderii vânzărilor, și bine au făcut, căci au proiectat modele noi de aer condiționat cu un consum mic, sustenabil oricărui consumator. Asta presupune că, atunci când urmărim cele mai noi oferte intre produsele de top, să acordam atenție sporita clasei energetice în care se încadrează produsul dorit. Asta înseamnă confort sporit la același randament zilnic al dispozitivului și un cost redus fata de articolele ce fac parte dintr-o clasa energetica mai puțin performanta.
La fel de mult sunt afectate și vânzările produselor de uz casnic exterior, cum ar fi cele pentru grădinărit. Persoanele în cauza vor caută soluții alternative de întreținere a gazonului. Pe înțelesul tuturor, la fel că în exemplu de mai sus, se vă renunță pentru moment la mașină de tuns iarba pe benzina, căștig de cauza având mașină de electrica de tuns gazonul, care, desigur, ar trebui să se încadreze într-o clasa energetica performanta.
Un alt truc util folosit pentru a stabiliza preturile și a diminua nivelul inflației este acela de a evita chetuielile din abundenta, deoarece, în cazul unei cereri masive, logic, preturile vor creste. În caz contrar, în lipsa de cumpărători, producătorii se vor vedea nevoiți să reducă preturile pentru a lichida marfa stocata.
La fel de afectata este piață televizoarelor. Chiar daca populația urmărește TV-ul zilnic, o eventuala actualizare a televizorului din locuință nu reprezintă o prioritate. Și aici putem face o analogie cu frigiderul. În sensul că, este mult mai important să asiguram un spatiu de depozitare alimentelor cu care ne hrănim, decât moftul de a schimba televizorul actual cu unul mai nou și mai competitiv.
Este cât se poate de vizibil că scumpirea energiei electrice a afectat majoritatea ramurilor din piață. Într-o tara care se confrunta cu probleme de natura salariala, în care minimul pe economie este majoritar, bugetul alocat unor eventuale achiziții de orice gen vă fi sistat și redistribuit cheltuielilor pe facturile de energie.
Vânzările marilor companii au scăzut, susțin specialiștii, cu cel puțin 40% fata de anii trecuți, fapt ce le-a obligat să schimbe politica de activitate prin inserarea de noi oferte care să stimuleze cumpărătorul sau prin implementarea sistemului de vouchere pentru clienții fideli.
Astfel de strategii au fost întotdeauna benefice pentru a restructura mecanismul dereglat de scăderea puterii de cumpărare, chiar daca în majoritatea cazurilor, acestea s-au derulat pe o perioada mai lunga de timp.