Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/man-changing-a-car-tire-3806249/
“Să te aștepți la lucruri neașteptate” este o regulă care face parte din mentalitatea unui șofer care pune accentul pe siguranță și pe întreținerea mașinii. Când ieși în trafic, orice se poate întâmpla. Alți șoferi pot face manevre neașteptate și condițiile de drum sau vremea te pot surprinde. O pană este ce îți dorești mai puțin, dar câteodată se întâmplă ca anvelopa să se perforeze. Dacă ești pregătit pentru o astfel de situație, nu este nicio problemă. Practic, trebuie să ai o roată de rezervă funcțională și cunoștințe despre schimbarea celei afectate. Roata de rezervă nu este doar un obiect care îți ocupă loc în portbagaj, ci un lucru necesar, care te poate scăpa de situații neplăcute. De aceea, este bine să știi câteva lucruri importante despre ea.
Roata de rezervă necesită întreținere
Verifici constant starea roților mașinii, pentru a te asigura că totul este în regulă. Și roata de rezervă trebuie supusă aceluiași proces. Verifică presiunea din pneu pentru ca aceasta să fie la valoare egală cu cea a celorlalte roți. În caz contrar, distribuția greutății autoturismului se face inegal și poate afecta atât manevrabilitatea, cât și starea mașinii.
La fel de important este să evaluezi starea anvelopei. Uzarea sa poate afecta direcția, manevrabilitatea în condiții de drum dificile sau chiar pe drumuri normale. Măsoară adâncimea șanțurilor din roată cu un bănuț. Dacă o mare parte din acesta rămâne în afară, înseamnă că trebuie să schimbi pneul. Și protuberanțele roții sunt importante. Tocirea lor duce la pierderea aderenței, care este foarte importantă pe drumuri accidentate sau când carosabilul este ud.
Roata de rezervă trebuie înlocuită
Chiar dacă folosești roata de rezervă rar sau nu o folosești deloc, tot trebuie să o schimbi la un moment dat. Cauciucul, janta și roata reacționează la condițiile atmosferice, ca diferențele de temperatură. De obicei, se recomandă schimbarea roții la 8 ani, dar intervalul variază de la un model de autoturism la altul. Cel mai bine este să cauți această informație în cartea tehnică.
Este posibil ca schimbarea roții să activeze lumini pe bord
După ce înlocuiești una dintre roțile mașinii cu cea de rezervă și te urci la volan, este posibil ca anumite lumini de avertizare să se activeze. De obicei, se aprind cele corespunzătoare ABS-ului și frânelor. Dacă ți se întâmplă asta, nu te panica. Luminile se activează din cauză că roata de rezervă are un număr de rotații diferite față de celelalte roți. Continuă să conduci prudent și, după ce ajungi la destinație, înlocuiește roata de rezervă cu una potrivită pe termen lung.
Roțile de rezervă trebuie schimbate cu atenție
Dacă nu știi să schimbi o roată, nu încerca să te bazezi pe noroc. Apelează la cineva priceput sau învață înainte să ajungi într-o astfel de situație. O roată montată prost te poate pune pe tine și pe alții în pericol. Dacă n-ai de ales, contactează o firmă de asistență auto mobilă.
Cât poți merge cu roata de rezervă?
Distanța pe care o poți parcurge cu roata de rezervă depinde de tipul roții. În funcție de producător, aceasta poate fi mai compactă sau mai solidă. O roată care este construită la fel ca cele cu care mașina este echipată se poate folosi la fel de mult ca acestea. O roată compactă este realizată pentru a ocupa puțin spațiu în portbagaj, în detrimentul distanței de parcurgere. Poți merge cu ele aproximativ 80-110 km. De asemenea, nu trebuie să mergi cu viteză mare cu astfel de roți. Roțile de rezervă rezistente la înțepare se întâlnesc la câțiva producători. Avantajul lor este că îți permit să mergi aproximativ 80 km cu ele, chiar dacă faci pană.
Roata de rezervă este o componentă importantă a autoturismului. Ține cont de informațiile de mai sus ca să o folosești corespunzător.
[…] Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/man-changing-a-car-tire-3806249/ “Să te aștepți la lucruri neașteptate” este o regulă care face parte din mentalitatea unui șofer care pune accentul pe siguranță și pe întreținerea mașinii. Când ieși în trafic, orice se poate întâmpla. Alți șoferi pot face manevre neașteptate și condițiile de drum sau vremea te pot surprinde. O pană este ce îți dorești mai puțin, dar câteodată se întâmplă ca anvelopa să se perforeze. Dacă ești pregătit pentru o astfel de situație, nu este nicio problemă. Practic, trebuie să ai o roată de rezervă funcțională și… » Mai multe detalii […]
[…] CITESTE MAI MULTE DESPRE ACEASTA STIRE […]