Razboi politic in curtea Transurbisului

Razboi politic in curtea TransurbisuluiCiondranelile, disensiunile sau rafuielile politice vazute seara la televizor sunt transpuse in plan local, mai exact in curtea Transurbisului, de domnii Viorel Stanca si Zamfir Branduse, a declarat Ion Puiu – director al SC Transurbis SA, in cadrul unei conferinte de presa organizate ieri. Acesta considera ca ultimele declaratii lansate in presa de liderul PD sunt un atac cu sorginte de trista amintire. Potrivit lui Ion Puiu, prin declaratiile facute, cei doi au adus grave prejudicii de imagine si de credibilitate firmei Transurbis cu repercursiuni si asupra Primariei, Consiliului L ocal si chiar al Aliantei.

In viziunea directorului Transurbis, Viorel Stanca e ingrijorat ca una din firmele sale – Primarom, ar putea pierde furnizarea de motorina catre Transurbis. Nu intamplator, primul atac s-a produs cand ne-am declarat intentia de a organiza licitatia, iar acum se repeta, exact cand licitatia a fost anuntata in Monitorul Oficial. Pe de alta parte, problemele cu care se confrunta in ultimul an SC Transurbis S.A. sunt recunoscute de directorul unitatii insa, acesta sustine ca declinul economic este cauzat de inceperea rambursarii creditului contractat anul trecut pentru achizitionarea celor 10 microbuze si 7 autobuze, dar de aici si pana a incepe cei doi sa cante prohodul firmei e o cale lunga. Am preluat in octombrie 2004 o societate care avea pierderi de 4 miliarde de lei, insa, impreuna cu angajatii, dar si cu sprijinul Consiliului de Administratie, Adunarii Generale a Actionarilor si a Consiliului Local, am luat o serie de masuri de redresare a societatii cu urmatoarele urmari: stoparea pierderilor, schimbarea sistemului de taxare – care era invechit – cu autotaxarea, restructurarea societatii, urmata de o disponibilizare colectiva, diferite investitii din fonduri proprii, precum si achizitionarea celor 17 microbuze si autobuze noi. Astfel ca, anul 2005 l-am incheiat cu depasirea indicatorilor de performanta.

Cum insa la acumularea pierderilor contribuie decisiv si factorul uman, Ion Puiu a aratat cu degetul catre directorul de exploatare – Zamfir Branduse. Considerand ca Zamfir Branduse si-a incheiat ucenicia la locul de munca, intr-o firma unde trebuia sa se familiarizeze cu problematica, acesta a preluat spre exploatare intregul parc auto, insa rezultatele nu au fost cele dorite. Asa se face ca, incepand cu ianuarie, luna de luna am inregistrat pierderi, iar unul din factori a fost un deficit de organizare, dar si de implicare si competenta. Puiu lasa sa se inteleaga ca la actuala situatie economico-financiara a firmei a contribuit decisiv si nerezolvarea problemei maxi-taxi. Investitiile erau necesare pentru ca parcul auto avea un grad de uzura de peste 87%. Insa, directorul Transurbis a dorit sa evidentieze ca la vremea respectiva s-a mizat pe un ajutor venit din partea Consiliului Local, care sa ofere un avans substantial din valoarea investitiei, revenirea la vechiul procent de subventie, adica de la 25%, cat este in acest moment, la 50% din cheltuielile materiale de exploatare a firmei, precum si reglementarea transportului public local de calatori (scoaterea operatorilor de maxi-taxi de pe traseele actuale). Din pacate nici una din aceste trei premise avute in vedere, la acea data, nu si-au gasit rezolvarea pana in momentul de fata, a mai adaugat Ion Puiu, care ne-a informat ca pierderile pe care maxi-taxi le cauzeaza S.C. Transurbis S.A. se cifreaza in jurul valorii de 400 – 500 milioane de lei lunar.

Leave a Comment