Pentru informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a emis un ordin privind unele măsuri de informare a cetăţenilor de către prestatorii de servicii de plată care desfaşoară operaţiuni prin intermediul ATM-urilor. Ordinul reglementează obligaţiile prestatorilor de servicii, care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legatură cu contractul de prestări servicii.
Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi înscrise, în ordinea operaţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei (în sumă exactă), dându-i acestuia posibilitatea, de a renunţa asupra efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM. Ordinul reglementează şi situaţiile de blocare, respectiv reţinerea cardului de debit sau credit la terminalul ATM propriu. Astfel, prestatorii vor avea obligaţia de a informa consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la următoarele: termenul maxim în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat sau reţinut; indicarea numărului de telefon la care consumatorul trebuie să apeleze în cazul în care cardul a fost blocat sau reţinut, precum şi intervalul orar în care se poate contacta prestatorul de servicii de plată. Ordinul se află în dezbatere publică şi este afişat pe site-ul ANPC – www.anpc.gov.ro.