Primele efecte ale uneia dintre modificările recent aduse Codului Rutier s-au produs deja în judeţ. Este vorba de prevederea conform căreia posesorii de tractoare agricole care sunt înregistrate la primăriile de domiciliu sunt obligaţi, începând cu 1 septembrie, să facă inspecţii tehnice periodice la autovehiculele respective. Aceasta se regăseşte în Ordonanţa 21/2014 pentru modificarea Codului Rutier, publicată în Monitorul Oficial al României din 29 august, după cum a explicat liberalul sălăjean Valer Crişan, în cadrul conferinţei de presă de luni, 8 septembrie, susţinută de ACL Sălaj. ”Mai mulţi agricultori sălăjeni au fost amendaţi deja în 2 septembrie pentru că nu aveau asigurări şi inspecţia tehnică periodică pentru tractoare. Este vorba despre amenzi de 540 de lei, adică şase puncte”, a precizat acesta.
În opinia lui Crişan, dacă tot s-a vrut această modificare a Codului Rutier măcar să fie aplicată „într-un termen rezonabil”, interval în care proprietarii de tractoare să fie informaţi despre noua obligaţie. „Este inoportună şi data de la care este implementată această modificare, întrucât ne aflăm în primă campanie de toamnă, iar toţi ţăranii cu tractoare stau în curţi şi se uită dacă nu cumva Poliţia Rutieră este pe drum pentru a-i amenda. Iată cum sprijină Guvernul Ponta agricultura. Operând o astfel de modificare în termen de câteva zile, fără să anunţe pe nimeni. Această măsură trebuie suspendată provizoriu şi pusă în vigoare abia după notificarea prealabilă a agricultorilor”, a opinat liberalul sălăjean.
Un alt aspect al faptului că măsura este una inoportună a fost semnalat de către preşedintele PNL Sălaj, Radu Căpîlnaşiu. În opinia sa, costurile inspecţiilor periodice sunt prea mari pentru micii agricultori din judeţ. „Poate în sud, unde sunt suprafeţe întinse de teren cultivate, măsura este sustenabilă, dar la noi se va ajunge, probabil, la costuri care nu vor justifica menţinerea în continuare a unui astfel de utilaj”, a explicat Căpîlnaşiu.
„De pildă, un agricultor din Zalha pentru a ajunge la cea mai apropiată staţie ITP are de parcurs circa 100 de kilometri. Luaţi în calcul doar costul motorinei nesubvenţionate pe care trebuie să o plătească pentru a ajunge să-şi facă inspecţia tehnică”, a subliniat şi Valer Crişan.
au stiut de lege, nu au avut decat sa se ocupe de probleme(ITP, Asig, ETC)
esti un nemernic ma om nebun
Este aberant ceea ce se intampla, nu cred ca voi vedea vreodata tractoarele in coloana stand la coada la ITP. Sa verifice ce? Directia in care merge partidul?!
O prostie ca multe altele.
Si cum ajungi cu tractorul la o statie itp cand trebuie sa mergi pe un drum European unde tractoarele nu au voie,mai primesti o amenda si pt. asta. In orice caz cel care a facut acest proiect dar in special cei care au votat ori is prosti ori is prosti,din doua una !
de dau legi imposibil de aplicat…i-as punea sa testeze o astfel de lege pe pielea lor (adicatelea sa faca o simulare), sa vezi cum s-ar mai gandi o data daca dau drumul la astfel de legi…
Ia sa-l vad pe Bode sau Pop Gh. cum mana tractorul de la Tusa pana la Zalau sau Simleu sa isi faca ITP-ul…
Mergem inapoi la cal si caruta si sapa de lemn e o porostie toata lege asta.
Prostia ela romani nu are limite . Dupa ce te chinui sa cumperi pe banii tai rabla de tractor din italia sau chiar din japonia tractor vechi de 30-50 de ani ,te straduiesti sa-l repari cu inventivitatea tipic romaneasca hop si romanul cu legea cu amenda ca tractorul nu corespunde cu autostrazile romanesti. Rusine sa va fie cum sa mearga agricultura cu asa conducatori oare de aceea se vinde pamantul romanesc strainilor CONSTANTINE nu fi criminal si nu accepta asemenea legi in agricultura ca tara e saraca Daca nu poti conduce agricultura lasa scaunul pentru specialisti bine?