Compania Naţională de Autostrăzi a reluat lucrările la autostrada Transilvania. Cel mai apropiat tronson de judeţul Sălaj al autostrăzii va fi Gilău-Nădăşelu, care va avea o lungime de 8,7 kilometri şi este construit de ascocierea a două societăţi private Spedition UMB – Tehnostrade. Chiar dacă porţiunea de autostradă nu este una foarte mare, perioada în care lucrările vor fi finalizate este abia în luna aprile 2016 – data de finalizare contractuală. Contractul pentru această lucrare se află în perioada de proiectare, şase luni de la data începerii, iar în acest an sunt alocaţi bani de la buget doar pentru proiectare – 7.808.945 de lei, preţul total al proiectului fiind de 258.199.052 de lei. La solicitarea constructorului, vor fi alocaţi atâţia bani cât să acopere lucrările în 2014.
Lucrările în Sălaj – abandonate
În prezent, la autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile Câmpia Turzii – Gilău şi Borş – Marca (judeţul Sălaj) este de 97,1 la sută, respectiv de 50,1 la sută. Deşi proiectul a început în anul 2004 şi iniţial trebuia finalizat în 2012, statul a cheltuit banii alocaţi autostrăzii, iar Sălajul s-a ales cu o jumătate de viaduct, ce trebuia să facă legătura între Marca şi Suplacu de Barcău, dar şi cu distrugerea drumului de acces în localitatea Marca. Potrivit proiectului iniţial, Autostrada Transilvania trebuia să străbată Sălajul pe traseul Zimbor, Treznea, Aghireş, Crasna, Nuşfalău şi Marca, urmând să facă joncţiunea cu Zalăul prin centura ocolitoare a municipiului. În prezent tot ce s-a construit până în prezent pe teritoriul judeţului Sălaj a fost abandonat.
Prezent la Zalău, în cursul lunii mai a acestui an, premierul Victor Ponta a anunţat că lucrările la tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău, care include şi porţiunea de 84 de kilometri din judeţul Sălaj, vor demara în luna noiembrie 2015.
Suplacu de Barcău – Borş
Tot în acest an vor reîncepe lucrările la autostrada Transilvania pe tronsonul Suplacu de Barcău -Borş, care o lungime de 60,20 kilometri, valoarea estimată a lucrării fiind de 987.099.687.74 lei. De asemenea, autostrada Transilvania pe tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău are o lungime de 73,1 kilometri, iar trosonul Nădăşelu – Mihăieşti are o lungime de 16,5 kilometri.
minciuni si furtisaguri,atata e in stare guvernarea.
drumul Nusfalau Tusa e distrus complet de camioanele lui Biju si ale lui Huluban pt depozit de balast la Nusfalau pentru autostrada.taote s-au dus doar gropile au ramas.
balarii ! simple promisiuni electorale fara nici un fundament in spate. E pacat ca s-au cheltuit atati bani si nimeni nu raspunde cu capul. Il hulim pe Ceausescu, dar de traia el, autostrada era gata sau avem parte de executii in masa si mana ieftina de lucru la canalul Bucuresti-Dunare.