Alte 216 dosare depuse de către persoanele juridice şi instituţiile publice în cadrul Programului „Rabla 2014” au fost evaluate, 93 dintre ele fiind acceptate pentru 232 de autovehicule, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu. Acestea se adaugă celor 238 de tichete distribuite în prima etapă de evaluare şi validare, ce s-a încheiat la finalul lunii mai. Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, în Comitetul de avizare al AFM au fost acceptate şi şapte contestaţii, pentru 25 de maşini.
Printre solicitanţii ale căror dosare au fost validate se numără şi Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Sălaj. Instituţia menţionată şi-a propus să caseze un autoturism Daewoo Leganza, fabricat în 2002, care are un consum ridicat de combustibil şi componente într-o avansată stare de uzură fizică. Pentru înlocuirea vechii maşini cu una nouă, DJEP Sălaj a obţinut de la bugetul judeţului 70.000 de lei, iar de la AFM, un voucher de 6.500 de lei. Deşi Direcţia se poate înscrie încă de miercuri pe listele unuia dintre producătorii ori dealerii autorizaţi, oficialii nu au luat, încă, o decizie în privinţa mărcii şi modelului maşinii pe care o vor achiziţiona. „În privinţa autoturismului pe care DJEP Sălaj urmează să îl achiziţioneze în cadrul Programului „Rabla”, o decizie privind tipul şi marca maşinii va fi luată după studierea pieţei de profil şi compararea ofertelor, urmând a se alege cea mai bună ofertă în limita bugetului alocat şi a condiţiilor legale impuse de program”, ne-au declarat reprezentanţii Consiliului Judeţean Sălaj, în subordinea căruia se află instituţia.
Până în prezent, la registratura AFM au fost înregistrate 974 de dosare, se mai arată în comunicatul de presă. În prima etapă de evaluare şi validare a dosarelor depuse de către persoanele juridice şi instituţiile publice în Programul „Rabla 2014” au fost analizate 119 dosare, dintre care 40 au fost acceptate, pentru 238 de autovehicule.
Programul „Rabla” pentru persoane juridice a început în 30 aprilie, fiindu-i alocate 3.000 de tichete, fiecare în valoare de câte 6.500 de lei, acordate la casarea unei maşini mai vechi de opt ani pentru achiziţionarea unui nou autovehicul.
Anul trecut, în cadrul Programului Rabla pentru persoane juridice, când au fost alocate tot 3.000 de tichete, au fost depuse 1.451 cereri de finanţare, dintre care 643 au fost acceptate pentru 1.670 autovehicule, cu o sumă aprobată de 10,86 milioane de lei. Cele mai multe tichete au fost solicitate şi obţinute de Poşta Română – 132 (858.000 de lei) şi Ministerul Afacerilor Interne – 105 (682.500 de lei). Printre instituţiile sălăjene care au achiziţionat o maşină nouă prin „Rabla 2013” s-au numărat Consiliul Judeţean Sălaj, Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău, Casa de Asigurări de Sănătate Sălaj, Primăria Bobota, Agenţia pentru Protecţia Mediului Sălaj şi Primăria Hereclean.
MARE STIRE.
AJOFM-ul nimic, nimic? Nu de alta dar ar trebui casata si Solenta aia cu care se plimba Sandel, chiar si in weekend.