Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a lansat, zilele trecute, serviciul InfoCert, prin care pot fi furnizate online certificate costatatoare şi informaţii din cadrul registrului, a anunţat instituţia. Demersul are ca scop creşterea gradului de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor Oficiului – cetăţeni, mediu de afaceri, administraţie publică, alte entităţi, prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenţia operatorului de date, 24 de ore din 24, şapte zile din şapte. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obţinând factură electronică.
„Eliberarea certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii în format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se înscrie în cadrul preocupărilor de simplificare a formalităţilor la ONRC, astfel încât să venim în sprijinul beneficiarilor noştri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o soluţie pentru reducerea costurilor şi a timpilor de aşteptate pentru solicitanţi şi, totodată, un instrument prin care dorim să încurajăm şi să facilităm utilizarea, de către instituţiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică extinsă”, au declarat surse din cadrul ONRC.
Datele conţinute de certificatul constatator, respectiv furnizarea de informaţii obţinute prin InfoCert sunt protejate, astfel încât să asigure autenticitatea, integritatea, data sigură a emiterii şi verificarea. Noul serviciu este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat şi se realizează pe bază de user şi parolă. Costurile implementării şi ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au însumat 179.692 de lei plus TVA, fondurile fiind asigurate din bugetul de stat.
Certificatele constatatoare eliberate de ONRC cuprind informaţii privind starea la zi a unei companii, informaţii esenţiale de natură statutară, financiară şi a domeniului de activitate. Aceste documente sunt necesare şi, de multe ori, obligatorii, în a demonstra legitimitatea companiei şi în desfăşurarea activităţilor autorizate. Acestea devin documente esenţiale pentru companie în relaţia cu instituţii publice sau alte entităţi, în cazul participării la licitaţii, la solicitarea de credite bancare sau în faţa instanţelor judecătoreşti.