În timp ce taxele și impozitele împovărează românii sub pretextul că nu sunt bani suficienți la bugetul de stat sau că e nevoie de noi accize pentru plata pensiilor, unele instituții publice își permit în vremuri de criză să achiziționeze mașini de zeci de mii de euro. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Ecodes” Sălaj, responsabilă cu monitorizarea și implementarea sistemului de management integrat al deșeurilor în județ, are în 2014 un buget de 247.500 de lei. Din această asociație fac parte toate cele 61 de primării din Sălaj și Consiliul Județean. Bugetul este asigurat de către Consiliul Județean, în proporție de 50 la sută, iar cealaltă jumătate este împărțită primăriilor, în funcție de numărul populației. În acest an, CJ Sălaj va contribui la bugetul ”Ecodes” cu 100.000 de lei, iar primăriile cu alți 100.000 de lei. De exemplu, Primăria Zalău va cotiza cu 25.000 de lei pentru că, potrivit recensământului din 2011, un sfert din populația județului are domiciliul în municipiu. Restul de 47.500 de lei reprezintă excendetul din 2013.
Adunați de prin toate colțurile județului, primarii sălăjeni au aprobat în 14 martie, cu unanimitate de voturi, bugetul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”Ecodes” Sălaj pe anul 2014. Cea mai mare parte a bugetului va fi cheltuită pe achiziționarea unui autoturism de tip SUV – Dacia Duster. Suma prevăzută pentru mașina de teren este 90.000 de lei, echivalentul a 20.000 de euro. Alți 64.000 de lei vor fi cheltuiți pentru carburanți, cauciucuri de iarnă, prima de înmatriculare, asigurare RCA și CASCO și abonamentul de parcare. Nu în ultimul rând, salariile celor doi angajați ai ”Ecodes” sunt de 78.000 de lei, pe an, aici fiind incluse și contribuțiile sociale.
Deplasările în județ și la Cluj-Napoca necesită un SUV
Amploarea şi complexitatea activităţilor specifice ce trebuie desfăşurate în procesul de implementare a proiectului impun achiziționarea unui SUV, susține Consiliul Județean Sălaj. ”Zilnic se efectuează deplasări în judeţ, iar săptămânal se efectuează minimum una sau două deplasări ale membrilor Unităţii de Implementare a Proiectului la sediul OI POS Mediu din Cluj-Napoca. În plus, conform unei solicitări a Autorităţii de Management POS Mediu impusă beneficiarului, la fiecare din cele opt locaţii ale proiectului unde se execută lucrări trebuie să fie prezenţi zilnic reprezentanţii desemnaţi ai Unităţii de Implementare a Proiectului Sălaj, pentru a monitoriza eventualele probleme în derularea proiectului. Având în vedere aceste aspecte, în cadrul Adunării Generale a ADI Ecodes Sălaj din luna martie a fost aprobată alocarea sumei de 90.000 de lei pentru achiziţionarea unui autoturism care să deservească activităţile specifice asociaţiei”, motivează CJ Sălaj achiziționarea de către Ecodes a unei Dacia Duster.
31 de milioane de euro pentru eradicarea problemelor cu deșeurile
Proiectul de implementare a sistemului integrat de management al deșeurilor are o valoare totală de peste 31 de milioane de euro și presupune amenajarea unui depozit ecologic județean la Dobrin și trei stații de transfer la Surduc, Sînmihaiu Almașului și Crasna. De asemenea, vor fi închise depozitele neconforme de la Crişeni, Cehu Silvaniei, Jibou şi Şimleu Silvaniei, drumurile de acces către Centrul de management integrat al deşeurilor Dobrin şi către staţiile de transfer vor fi reabilitate și modernizate. Tot prin proiect sunt achiziționate pubele, containere şi camioane de mare capacitate. Sistemul intergrat de management al deșeurilor este finanțat prin fonduri europene. ”Noul sistem de managament al deșeurilor va acoperi întregul flux de activităţi specifice din domeniul gestiunii deşeurilor, iar implementarea lui va determina schimbarea radicală şi pozitivă a politicii de mediu, cu efecte benefice asupra mediului înconjurător si implicit asupra sănătăţii oamenilor din toate localităţile judeţului, constituindu-se ca factor determinant, decisiv pentru ameliorarea şi eradicarea problemelor istorice existente în domeniul deşeurilor”, ne-au declarat reprezentanții Consiliului Județean Sălaj.
[…] Via: Duster de 20.000 de euro pentru a supraveghea implementarea sistemului de management al deșeurilor […]