O femeie necunoscută a încercat să fure, la finele săptămânii trecute, din ATM-ul unei instituţii bancare din municipiu. Tentativa de furt, care a avut loc în seara zilei de sâmbătă, 14 decembrie, a fost sesizată poliţiei luni, 16 decembrie, în jurul orei 9,30, de către reprezentatul unităţii bancare.
Potrivit informaţiilor furnizate de biroul de presă al Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Sălaj, în urma cercetărilor efectuate, poliţiştii sălăjeni au stabilit că, între orele 19,35 -19,40, o femeie necunoscută a lipit o lamelă metalică pe fanta de eliberare a numerarului de la ATM, blocând astfel eliberarea bancnotelor. Câteva minute mai târziu, la ora 19,55, o persoană a dorit să retragă din bancomatul respectiv suma de 1.000 lei, cu un card bancar, însă i s-au eliberat doar 800 de lei, restul sumei fiind găsită ulterior în interiorul ATM-ului. Potrivit sursei citate, oamenii legii continuă investigaţiile pentru identificarea persoanei care a montat lamela metalică.
Pentru utilizarea cardului în deplină siguranţă, reprezentanţii IPJ Sălaj recomandă ca, înainte de a introduce cardul în cititorul ATM-ului, să se verifice dacă există piese detaşabile pe cititorul de card sau dacă există o anexă recent adăugată pe tastatură sau pe dispozitivul de eliberare a banilor. Dacă există orice urme reziduale de clei în zona tastaturii sau a cititorului de card sau orice altă modificare a bancomatului, există suspiciunea ca aparatul să fi fost recent pregătit pentru fraudare. De asemenea, trebuie verificată partea de sus a aparatului, pot există obiecte care, în mod normal, nu au ce căuta în respectivul spaţiu, precum un pachet de ţigări, o carte, o doză de răcoritoare, întrucât există posibilitatea ca acestea să ascundă camere video miniaturale destinate a capta codul PIN tastat.
Este foarte important ca, în momentul în care este derulat întregul demers şi totuşi ATM-ul nu eliberează suma de bani solicitată, să nu fie părăsită zona bancomatului până la soluţionarea situaţiei. „Apelaţi numărul afişat pe aparat pentru clarificarea pe loc a situaţiei operaţiunii bancare nereuşite, iar dacă se exclud situaţii de genul lipsă de fonduri, card nefuncţional, expirat, bancomat off-line – toate aceste informaţii afişate în clar pe ecranul bancomatului – apelaţi de îndată numărul de urgenţă 112. În ipoteza în care părăsiţi zona, persoana care a stat la pândă în scopul fraudării, în lipsa altor pericole, vine şi recuperează dispozitivul de captare, cu tot cu banii dvs”, a precizat purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj.