Operatorul de transport public local, Transurbis Zalău, solicită consilierilor municipali suplimentarea cu 299.000 de lei a subvenţiei alocate de la bugetul local, sumă necesară pentru acoperirea unor cheltuieli. O decizie în această privinţă va fi luată luni, când aleşii zălăuani se vor întâlni în şedinţă de Consiliu Local.
Reprezentanţii societăţii de transport susţin că au nevoie de aceşti bani ca urmare a unor modificări apărute la partea de cheltuieli rezultate în urma desfăşurării activităţii societăţii. Pentru constituirea provizioanelor datorate litigiului dintre Transurbis şi fostul său director, Ioan Puiu, compania are nevoie de 153.000 de lei, iar pentru amortismentul mijloacelor de transport reevaluate confirm prevederilor legale în vigoare, de 146.000 de lei.
Reamintim că, în urma litigiului dintre societate şi fostul manager, acesta din urmă a fost obligat de către Curtea de Apel Cluj la plata a aproape 153.000 de lei, jumătate din sumă reprezentând o amendă acordată de către inspectorii de mediu, iar diferenţa, prejudiciul patrimonial cauzat de către Puiu, Transurbisului.
În anul 2012 a fost trecută la rubrica „Venituri” suma de 152.405,62 lei reprezentând sume ce trebuiau încasate de la Ioan Puiu. Acest lucru nu s-a întâmplat, deocamdată, întrucât Tribunalul Sălaj a suspendat executarea silită a fostului director, până la judecarea cauzei la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. „Suma trebuia constituită ca provizion şi trecută pe cheltuieli, fapt omis în anul 2012, astfel denaturându-se rezultatele financiare ale societăţii şi implicit sumele cuprinse la capitolul subvenţii, aşa cum reiese şi din Raportul Auditorului Independent”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de hotărâre. În aceste condiţii, banii vor fi asiguraţi de la bugetul municipiului.
În ceea ce priveşte cei 146.000 de lei, aceştia reprezintă valoarea amortizării rezultate în urma reevaluării parcului auto al Transurbis. „Valoarea parcului auto rezultată în urma reevaluării a fost stabilită la aproape 2,86 milioane de lei. Comisia tehnică a decis durata de amortizare a noii valori, rezultând, astfel, câte 62.000 de lei pentru lunile noiembrie şi decembrie, respectiv un total de 124.000 de lei, la care se adaugă impozitul de 16 la sută”, a explicat Sojka Atila, directorul economic al societăţii de transport în comun.
În anul 2013, subvenţia alocată operatorului de transport public de la bugetul Zalăului a fost de 4,25 milioane de lei. Dacă aleşii municipali îşi vor da acordul, valoarea subvenţiei va ajunge la 4,55 milioane de lei.
Amortizarea masinilor…cumparate de Primarie si date cu titlu GRATUIT Transurbisului ?! Ca doar acelea sint mai noi. Celelalte sint amortizate de cind lumea si pamintul si circula doar „sub perfuzii”. Oare…chiar nu exista limite in subventionarea oarba si ultra excesiva a acestui parazit numit Transurbis? Fostul manager a produs prejudicii? Pai..pierderile din fiecare an de cind exista Transurbis-ul nu se cheama management defectuos specific insitutiilor bugetare? Nu toti managerii care s-au perindat au produs pierderi?! O intrebare simpla la care nimeni nu raspunde pe masura: de ce nu se privatizeaza acest serviciu? Simplu. Exista exemple si retete de succes in multe alte localitati din tara. Sigur, as putea tot eu raspunde acestei intrebari, dar ar fi mult prea realist si incomod raspunsul. Ca atare, dragi zalauani lucrurile ramin „cum am discutat”: platim in continuare pentru colectivul extrem de generos de la Transurbis si pentru toate metehnele acestei institutii putrede. Hai, platiti, nu cereti explicatii !
Ar mai fi citeva aspecte interesante: de ce nu se investeste in sisteme electronice de contorizare atit a calatorilor cu bilete cit si a celor cu diferite cupoane? Asa s-ar evidentia (mult prea) clar cit ar trebui sa fie de fapt in realitate suma subventiilor. Cit a fost suma incasata de Transurbis din bilete si abonamente in 2013? Ar fi interesant de stiut cit incaseaza ei de fapt in afara subventiilor si…de ce nu se descurca din aceste incasari. Nu?