Deputatul liberal Mirel Taloş face cunoscut că PNL susţine eliminarea mediei ponderate din procesul de admitere la licee şi şcoli profesionale şi introducerea concursului naţional pentru această admitere. „PNL susţine procedura admiterii la liceu şi şcoli profesionale pe bază de concurs naţional, acest lucru aducând beneficii elevilor, astfel încât aceştia vor înregistra, prin intermediul unei proceduri obiective, performanţe reale. În acest sens, PNL a depus un Proiect de Lege, care prevede modificarea şi completarea articolului 76 din Legea educaţiei naţionale 1/2011”, a declarat deputatul, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.
Mirel Taloş apreciază că, prin introducerea unui concurs naţional pentru admiterea la liceu şi şcoli profesionale, calitatea învăţământului va creşte, iar principala consecinţă pe termen lung va fi evoluţia mai rapidă şi mai sănătoasă a societăţii româneşti. „Specificăm faptul că pentru a implementa această modificare legislativă nu va fi nevoie de alte resurse materiale sau financiare şi nici de noi resurse de personal. Această măsură legislativă se doreşte a fi aplicată începând cu anul şcolar 2014- 2015 pentru a nu produce o destabilizare a procesului de învăţământ”, a subliniat parlamentarul. Potrivit acestuia, pe termen lung, formarea unor tinere generaţii inteligente şi competente stimulează şi accelerează dezvoltarea economică, determină întărirea coeziunii sociale, îmbunătăţirea nivelului de trai şi a speranţei de viaţă, diminuarea criminalităţii şi a costurilor de justiţie, întărirea democraţiei şi a conceptului de cetăţean. „Pentru a eradica nivelul de subiectivism care se abate asupra notelor obţinute în clasele V- VIII, susţinem introducerea concursului naţional pentru admiterea la liceu şi scoli profesionale, aceasta fiind o metodă obiectivă de evaluare a cunoştinţelor elevilor. Principiul este acela al unui concurs naţional, repartizarea făcându-se în ordinea mediei obţinute şi în conformitatea opţiunilor exprimate, aceasta având caracter naţional. În ceea ce priveşte liceele vocaţionale, admiterea se particularizează cu probe specifice. Aşa cum, pentru şcolile profesionale care vor solicita acest lucru, elevii trebuie sa parcurgă probe de aptitudini, ca o condiţie de admitere în aceste şcoli”, a adăugat liberalul.
În altă ordine de idei, Mirel Taloş a făcut cunoscut că reprezentanţii Comisiei pentru Regulemant din Camera Deputaţilor, în cadrul căreia deţine funcţia de vicepreşedinte, lucrează la un cod de conduită pentru parlamentari. „Fără discuţie, în momentul de faţă, Parlamentul României are o imagine opacă în ochii opiniei publice. Acest lucru ni se datorează nouă, parlamentarilor. Astfel că, prin acest cod, încercăm să mai reparăm din greşeli”, a afirmat deputatul liberal. Printre amendamentele propuse de penelist se numără modificarea regulamentului Camerei Deputaţilor, astfel încât, lunar, în cadrul a două şedinţe, cetăţenii de rând să poată participa cu propuneri pe care parlamentarii să le ia în considerare. „Mai mult, considerăm că deputaţii şi senatorii trebuie să informeze regulat cetăţenii despre acţiunile pe care le întreprind şi despre poziţiile pe care le adoptă în timpul exercitării mandatului lor. Aceştia trebuie să aibă iniţiativa sau să favorizeze orice iniţiativă destinată unei mai bune informări a societăţii civile asupra desfăşurării lucrărilor Camerei Deputaţilor şi Senatului, precum şi a structurilor acesteia”, a conchis Mirel Taloş.
Foarte buna propunerea aceasta cu concursul national pt. admitere. Cunoastem toti cum multe mame pt. a-si favoriza copiii apeleaza la unii profesori cu atentii si cadouri pt. ridicarea mediilor.
Bine ar fi ca elevii sa sustina concursul de admitere in liceu, exact la liceul pentru care opteaza, cum era mai demult. Atunci ar fi rezultatul cel mai relevant.
vorbe, vorbe, vorbe
Palagal.
Nu a facut nimic pentru acest judet.
Macar dupa bode,boc ,udrea a ramas reabilitarea drumurilor alesd jibou benesat romanasi si altele.
Usl isti psd pnl ce au facut ? mita si comisioane de milioane de euro.
La mai mare usl!
RUSINE MINCINOSILOR