Zece şcoli din Sălaj vor fi incluse într-un proiect pilot, iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, în cadrul căruia se vor experimenta metodele franţuzeşti de evaluare a cadrelor didactice. Potrivit informaţiilor furnizate de Dorin Cosma, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj, „experimentul” se va derula în patru şcoli primare, două gimnaziale, două licee tehnologice şi două unităţi liceale teoretice. „După încheierea acestuia, respectiv în 15 iunie, vom prezenta rezultatele obţinute Ministerului Educaţiei”, a adăugat inspectorul sălăjean.
Reamintim că timp de două săptămâni, începând din 23 septembrie, o delegaţie de zece inspectori şcolari s-a aflat în Franţa, într-un schimb de experienţă. Activitatea a făcut parte dintr-un proiect european câştigat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, elaborat de inspectorul Dorin Cosma.
Potrivit reprezentanţilor, printre obiectivele proiectului, a cărui temă a fost “Evaluarea în inspecţia şcolară”, s-au numărat: creşterea calităţii managementului pentru inspectorii şcolari, îmbunătăţirea managementului calităţii în educaţie şi în formarea profesională a cadrelor didactice din mediul urban şi rural, asigurarea calităţii în evaluare, în cadrul inspecţiei şcolare, cunoaşterea reciprocă a sistemelor educative francez şi român pentru o colaborare permanentă în domeniul asigurării calităţii în educaţie şi cunoaşterea procedurilor şi instrumentelor de evaluare în cadrul inspecţiei şcolare din sistemul educativ francez, pentru a crea instrumente similare în judeţul Sãlaj, compatibile cu standardele europene.
Una dintre diferenţele constatate de inspectorii sălăjeni a fost faptul că metodele de evaluare folosite de francezi nu sunt atât de „stufoase” ca ale noastre, drept urmare, se va încerca aplicarea modelului fişei lecţiei folosit de aceştia, în cele zece şcoli.
Un alt aspect sesizat de Dorin Cosma este cel privind parteneriatele internaţionale, susţinând faptul că francezii au un număr însemnat de astfel de proiecte, pe când în învăţământul românesc numărul parteneriatelor internaţionale este încă mic.
faceti ceva pt invatamantul nostru ca se cere f mult iar copiii nu raman cu nimic manuale grele cu multe notiuni noi