Pentru ei un fas, pentru noi o gura de oxigen! Autostrada Transilvania nu va face curand umbra Salajului

Pentru ei un fas, pentru noi o gura de oxigen! Autostrada Transilvania nu va face curand umbra Salajului

Prim-vicepresedintele PSD Salaj, deputatul Iuliu Nosa, a facut cunoscut, vineri, in cadrul unei conferinte de presa, ca a intrat in posesia unui raspuns la o interpelare adresata, in urma cu mai putin de patru luni, Ancai Boagiu, ministrului Transporturilor si Infrastructurii. Obiectul interpelarii a fost legat de Autostrada Transilvania, mai precis de blocarea lucrarilor la tronsonul aferent judetului Salaj. Au fost cheltuite sume importante pentru exproprieri, descarcari de sarcina arheologica si pentru demararea lucrarilor, iar acum suntem in situatia de a constata ca toti acesti bani au fost cheltuiti degeaba, arata Iuliu Nosa. Mai mult de atat, deputatul subliniaza ca, prin blocarea lucrarilor la tronsonul din autostrada, aferent judetului nostru, dezvoltarea acestei zone va fi puternic afectata, aducandu-se prejudicii Salajului, atat in ceea ce priveste caile de comunicatie, cat si a dezvoltarii sale. De aceea, va solicit sa imi comunicati daca exista vreun demers al Ministerului Transporturilor, care sa determine deblocarea situatiei si demararea lucrarilor pe tronsonul de autostrada aferent judetului Salaj, se precizeaza in finalul interpelarii.

Dupa aproape patru luni, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii raspunde adresei facute de parlamentarul salajean, aratandu-i acestuia ca, pana in prezent, au fost atacate lucrari de executie intr-un procent de 26 la suta din totalul lucrarilor de constructie la autostrada, din care un procent de 12,5 la suta sunt in stadiul de operare, iar cheltuielile inregistrate se ridica la 5,2 milarde de lei, care concorda cu bugetul alocat Autostrazii Transilvania in perioada anilor 2004-2011. Mai departe, reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sustin ca, pentru anul in curs, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru acest obiectiv sunt in valoare de 148 de milioane de lei, fonduri insuficiente acoperirii necesarului solicitat, in conditiile in care, totalul datoriilor inregistrate la finele anului 2010, se ridica la valoarea de 537 milione de lei.

Nu cred ca trebuie sa subliniez eu ce inseamna pentru salajeni autostrada. Este clar, ca lumina zilei, ca este vorba de dezvoltarea judetului. Tocmai de aceea, consider ca, la ora actuala, cei de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu au habar de ce se intampla cu tronsonul de autostrada din Salaj. La fel cum nu stiu nimic despre tronsonul II al soselei de centura a Zalaului, a concluzionat, in finalul conferintei de presa, Iuliu Nosa.

Leave a Comment