Autorităţile din judeţele pe al căror teritoriu trece Autostrada Transilvania – Cluj, Sălaj, Bihor – vor fi angrenate în acest amplu proiect de infrastructură, potrivit ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.
„Această Autostradă Transilvania va trebui s-o construim în acelaşi sistem cum facem şi cu Comarnic – Braşov sau Craiova – Piteşti, pentru că bani de la buget să construieşti 400 de kilometri de autostradă nu sunt. În momentul în care se va încheia contractul cu Bechtel, voi angrena autorităţile locale pe unde trece autostrada să găsim formule financiare să o facem profitabilă. Noi, ca Guvern, am reuşit să găsim bani, vreo 800 de milioane de euro în fonduri europene, ca să construim de la Sebeş la Turda”, a anunţat ministrul delegat, adăugând că încheierea contractului cu compania americană Bechtel este „o chestiune de zile” şi că suma pe care o mai are de plătit statul român „va fi o surpriză plăcută”.
Preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Tiberiu Marc, consideră că o astfel de măsură nu ar avea sustenabilitate financiară: „Nu ştiu să existe în Europa autostrăzi construite cu finanţare din partea autorităţilor locale. În urmă cu câţiva ani a fost o încercare de proiecte regionale, cu finanţare din bugetele judeţelor, însă nu s-a concretizat. Nu sunt resurse suficiente la nivelul consiliilor judeţene pentru un proiect de asemenea amploare. Nu ştiu la ce s-a gândit domnul ministru când a făcut respectivele afirmaţii. Poate la costurile adiacente investiţiei, cum ar fi descărcarea de sarcină arheologică ori exproprierile, cu toate că şi aceste aspecte presupun cheltuieli considerabile. Cât despre contribuţia la construirea autostrăzii, acest lucru este peste puterile noastre”.
Proiectul Autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi demarat în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania americană Bechterl, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, până în prezent fiind executaţi doar 52 kilometri.
exista, exista autostrazi in Europa construite si in posesia autoritatilor locale. E rusinos dle Marc , ca nu stiti. Sunteti platit (greu) ca sa stiti atata lucru. Ma mir ca nu stiti, mi-au spus despre dvs. ca erati un securist destept.
De aceea apa din Salaj ne este furnizata de Compania de Apa Somes a consiliului judetean Cluj,ca voi nu sunteti in stare de nimic.Cand se vor infiinta regiunile ar trebui desfiintate judetele ca sa nu blocheze astfel de proiecte.
Multe sunt peste puterile voastre, as zice ca sunteti vlaguiti, dupa lupta cu portocalii si basestii.
Ce contributii la autostrada cand Tibisor are de finalizat drumurile pe care le-a raportat in campania electorala din 2012 ca ”promisiuni realizate”. Daca mergeti cu masina din Romanasi spre Jibou puteti constata ca inca se lucreaza la drum. Pentru un securist, realizarea cincinalului in 3 sau 4 ani este ceva absolut normal.
Daca ati contribui macar la tesirea pragurilor alora nenorocite de pe Zalau-Jibou tot ar fi ceva.Da’ uite ca-i primavara de cateva saptamani si tot ne rupem masinile in ele.
Noroc cu multhulita guvernare Boc care a facut drumul asa cum este acum.
Voi ca sa parafrazez pe cineva ,nu santeti in stare sa varuiti ce au facut cei de dinaintea voastra
Este peste puterile lui a securistului.Bine ca are putere in judetul asta amarat de vreo 13 ani.Au salajenii ce merita.
politicienii romani= GUNOAIE UMANE
…mai Tibisor,daca tat n-ai tu puteri, de ce nu lasi ma tu pe altul in locul tau, care macar sa prabaleasca daca poate,io l-as propune pe Jenu Balanean, primarul Jiboului,sa-ti dea lectii despre a putea si a face,ca tat ai din partidul tau…hallo PSD-ule,se aude?!…