Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj au stabilit o serie de măsuri în urma rezultatelor alarmante obţinute de elevii sălăjeni la simulările examenelor naţionale, atât cele de bacalaureat cât şi cele de la evaluarea naţională. Printre măsurile care vor fi aplicate în scurta perioadă rămasă până la examenele propriu-zise se numără participarea profesorilor care predau disciplinele la care se susţin examene de bacalaureat sau evaluare naţională, la şedinţele cu părinţii şi elevii claselor terminale, respectiv a XII-a, a XIII-a şi a VIII-a, şedinţe care vor fi organizate lunar, una în aprilie şi una în mai, de către diriginţi, în vederea analizării progresului înregistrat, la momentul respectiv, de către fiecare elev în parte. De asemenea, potrivit raportului prezentat de către inspectorul şcolar general al judeţului Sălaj, Gheorghe Bancea, în cadrul Colegiului Prefectural, de vineri, 29 martie, se va face monitorizarea foarte atentă a fiecărui elev privind participarea la cursuri şi la orele de pregătire suplimentară organizate în şcoală de către profesorul clasei, conform graficului afişat la avizierul unităţii. O altă măsură stabilită este cea de rezolvare a unui număr cât mai mare de subiecte de tip bacalaureat şi evaluare naţională şi aprofundarea unor teme din capitolele la care se observă dificultăţi de înţelegere sau de abordare a acestora. Potrivit sursei citate, s-a hotărât şi realizarea unor testări în luna mai pentru înregistrarea progresului şcolar al elevilor, care să vină în completarea celei organizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj.
Sub 30 la sută dintre elevii prezenţi au promovat la matematică
Simularea examenului de bacalaureat s-a desfăşurat în perioada 12-14 martie, iar cea a examenului de Evaluare Naţională a avut loc în perioada 19-21 martie. Doar puţin peste 28 la sută dintre liceenii prezenţi la simularea examenului de matematică au promovat, iar la limba română circa 54 la sută din cei prezenţi au reuşit să ia notă de trecere. Nici elevii claselor a VIII-a nu au reuşit să facă o figură mai bună, cel puţin la matematică. Astfel, la evaluarea naţională la matematică au fost prezenţi 2316 elevi, din care au promovat doar 27,63 la sută. Peste 1600 de elevi de gimnaziu din clasele terminale au luate note sub cinci. Doar doi elevi de clasa a VIII-a au reuşit să obţină nota maximă. La proba de limba şi literatura română, procentele s-au inversat. Din cei peste 2300 de elevi prezenţi la simulare au luat note de trecere 1437, adică 64, 35 la sută.
faceti ceva ca programa este prea incarcata nimeni nu zice nimic ?
Dezinteresul elevilor pentru şcoală este cauzat de impotenţa acestui regim de a asigura un viitor tinerilor.
Dacă, prin absurd, toţi elevii ar lua bac-ul, oare ce s-ar întâmpla.
Vă spuneu, fix, pix !
Degeaba ne plangem de rezultatele alarmant de proaste luate de elevii claselor terminale, daca nu se fac aceste evaluari la fiecare sfarsit de an scolar, macar cu aceeasi exigenta!Ingrasam porcul in ajun de Craciun! Profesorii spun ca fac destul pentru salariul pe care il iau, parintii se revolta doar cand copilul lor pica examenul, si fiecare asteptam ca cealalta parte sa faca ce ar trebui, de fapt, sa facem impreuna: sa fim mai implicati in activitatile zilnice ale copiilor!Sunt un parinte”de moda veche” probabil, care crede ca scoala ar trebui sa aiba o amprenta mai pregnanta asupra formarii copilului si sunt foarte dezamagita de tot ce se intampla in invatamantul salajean1 Va rog sa va amintiti ca mai sunt unitati de invatamant si in alte orase si localitati din judet, decat Zalaul, unde de bine, de rau, se mai face cate ceva! In rest, ti se face dor sa auzi de vreo initiativa laudabila a vreunui cadru didactic, de a face putin mai mult decat i se cere pentru elevii sai.
Toti suntem de vina de la vladica pana la opinca.De 20 de ani se vorbeste de materia incarcata dar nimeni nu a luat vreo masura.Elevii sunt prea solicitati,timpul nu le ajunge,nu sunt prea interesati de viitorul lor,le este prea bine,le oferim din plin de toate ,sunt plistisiti,nu le oferim locuri de muna,etc……….Sunt si elevi care invata,dar poate nu toti sunt inzestrati de sus pentru a invata ,daca toti ar fi sefi,cine ar mai muncii in tara asta……………………? padure fara uscaturi nu exista…………….Ce sa mai faca un profesor ?………………sa le toarne cu „palnia”dacă ei nu vor::::::::::::::?