Noi am votat, legea 35/2008 s-a aplicat şi 588 de parlamentari au rezultat! Vom suporta (din bani publici) cu aproape 120 de indemnizaţii şi diurne mai mult, tot cu atât mai multe birouri parlamentare, maşini, camere de hotel etc, etc. Urmează bătăile de cap cu instalarea scaunelor intr-o sală cam mică pentru ditamai corpul legislativ. Dacă randamentul legislativului ar fi direct proporţional cu numărul parlamentarilor, aceasta ar fi fost una din soluţiile bune. Din păcate, calitatea va scădea şi harababura parlamentară va creşte cu cât puhoiul aleşilor va fi mai mare. Dacă privim lucrurile cu optimism, trebuie să sperăm că un efect pozitiv se va reflecta, în curând, din marea masă a celor cu imunitate. Săptămâna trecută a fost lansată pe piaţă o idee deosebit de periculoasă şi anume: rezultatul alegerilor versus referendumul din 22.XI.2009. Reamintesc că la referendumul respectiv populaţia a votat covârşitor în favoarea unui parlament unicameral cu 300 de parlamentari. Art.2 din Constitutie prevede ca „Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum şi prin referendum”. În concluzie, referendumul, indiferent de caracterul sau, decizional sau consultativ (cum este cazul referendumului naţional din anul 2009), reprezintă o modalitate de exercitare a suveranităţii naţionale. O lege (L35/208) declarată constituţională a generat în condiţii speciale, o situaţie care nu este în concordanţă cu un referendum valid. Situaţie curioasă şi gravă. Chiar dacă procedurile de validare a noului parlament nu au un traseu care să treacă pe la Curtea Constituţională, în procesul de validare a deputaţilor pot apărea situaţii care să o introducă-n ecuaţie. O invalidare a acestor alegeri ar aduce statul într-o situaţie de imobilizare totală (-parlamentul vechi nu-şi poate prelungi mandatul decât „în stare de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă, până la încetarea acestora”-Art.63, alin.1 din Constituţie;- adaptarea legii electorale cu referendumul din 2009 şi constituţia ar fi imposibilă). Condiţiile deosebite cer măsuri deosebite. Preşedintele a convocat la o întâlnire informală liderii coaliţiei majoritare (Ponta, Antonescu şi Dragnea) rezultate în urma alegerilor din 09.12.2012. Presa scotocitoare a aflat abia după câteva zile. Nu au apărut declaraţii spumoase, atacuri, acuze din partea niciunui participant. Şi nimic despre temele abordate. Asta, după părerea mea, dă o notă de mare seriozitate şi în ceea ce priveşte calitatea participanţilor şi dorec să completez afirmaţia anterioară: în condiţii deosebite trebuiesc şi oameni deosebiţi. Mă bucur să constat, de această dată, că-i avem! Nu ştiu dacă vom afla vreodată temele abordate la întâlnirea de taină, însă ele trebuiau să cuprindă adoptarea unui pachet de măsuri pe un calendar strict pentru formarea noilor structuri parlamentare, desemnarea primului ministru şi validarea guvernului şi a programului de guvernare. Mai mult ca sigur, obiective din parcursul României, angajamente/ obligaţii, riscuri, nu puteau lipsi. Temele întâlnirii de taină au cuprins influenţe (eu am convingerea că au fost teme impuse) ale discuţiilor cu Mark Gitenstein (ambasadorul SUA) şi cu liderii europeni. Şi unii şi alţii doresc o Românie stabilă, doresc un partener de încredere. În concluzie, convocarea tuturor partidelor (în bloc) la negocieri, desemnarea primului ministru, convocarea parlamentului (19.12.2012) pentru alegerea structurilor (birouri permanente, comisii), audierea miniştrilor şi validarea guvernului s-ar putea derula pînă-n Crăciun. Chiar dacă, prea repede, vom reveni politizând până şi sfărşitul lumii (în varianta mayaşă: 21.12.2012), semne bune anul are! La anul şi la mai mulţi ani cu înţelepciune!
Alexandru Lapusan
Ciumeţii portocalii, care au făcut legea după care avem 600 parlamentari au gândit foarte bine şi în perspectivă. Încă de atunci ştiau ei că vor fi rupţi în alegerile din 2012, aşa că au făcut legea
în consecinţă.
Şi aşa ne-am pomenit cu „marii luptători anticomunişti” intraţi în Parlament prin uşa din dos, la redistribuirea redistribuirilor, care se face la partid.
În timp ce tăiau salariile românilor, ştiau ei că Blaga, Preda, Anastase vor lua 18-20 %, departe de învingătorul USL, care a luat peste 50 %.
Cum-necum nenorociţii ăştia de pe locul 3, nici măcar 2, au intrat în parlament.