Circa 100.000 de sălăjeni vor primi carduri de sănătate în 2012

După luni de aşteptare, până la finele acestui an, primele carduri de sănătate vor ajunge la sălăjeni. Pentru început, cardurile vor fi distribuite de la centru Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Sălaj, iar de aici vor fi trimise medicilor de familie, de unde vor putea fi ridicate gratuit de către asiguraţi.
Directorul CJAS Sălaj, Marius Tăutu, a estimat că, în primă fază, va fi alocat un anumit număr de carduri fiecărui judeţ, în funcţie de câte va reuşi să tipărească Imprimeria Naţională. „În Sălaj, estimăm că vom primi între 60.000 – 100.000 de carduri în acest an. În total, sunt aproximativ 200.000 de asiguraţi din judeţul nostru care vor primi carduri de sănătate. Distribuirea lor se va face eşalonat, întrucât la nivel naţional sunt foarte mulţi asiguraţi care trebuie să primească acest document, lucru foarte greu de realizat din punct de vedere tehnic”, a declarat Marius Tăutu.
Potrivit sursei citate, cardurile de sănătate vor fi distribuite doar asiguraţilor care au împlinit vârsta de 18 ani, întrucât minorii beneficiază automat de servicii medicale, fiind incluşi direct în sistem. Prezentarea documentului respectiv va fi obligatorie atât la consultaţiile care vor fi făcute de către medicul de familie, cât şi la spital şi la farmacie. Altfel, toate cheltuielile serviciilor medicale vor trebui suportate de pacienţi din propriile buzunare.
La ridicarea cardurilor naţionale de sănătate de la medicii de familie, asiguraţii vor completa în faţa acestora declaraţii privind informaţiile care să fie trecute pe card. Ulterior, personalul medical va avea obligaţia de a actualiza datele respective, la fiecare consultaţie. Termenul de valabilitate al cardului va fi de 5 ani.
Potrivit lui Marius Tăutu, primele carduri de sănătate au fost deja distribuite în Arad, aceasta fiind judeţul pilot desemnat pentru această operaţiune. Emiterea şi distribuirea cardului naţional de sănătate trebuia să aibă loc în urmă cu un an, dar a întârziat din cauză că procedura de achiziţie a serviciului a fost contestată în instanţă (contestaţie depusă de Ericsson România la licitaţia privind soluţia IT de introducere a cardului, n.r.). Cardul naţional, împreună cu prescripţia electronică şi cu dosarul electronic (preconizat pentru 2013, n.r.), fac parte din “Platforma informatică a asigurărilor de sănătate – PIAS”, reprezentând măsuri pentru eliminarea fraudei din sistem şi pentru verificarea prescrierilor.

Leave a Comment