Daniel Săuca
„Dezastru la testele PISA. La mai bine de 20 de ani de când am început să participăm, România bate pasul pe loc. Nivelul este același, adică foarte scăzut. În Uniunea Europeană, după noi este doar Bulgaria. Nu reușim să depășim, ca țară, nivelul general de competență 2 care este considerat nivelul critic. Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc” (digi24.ro). „Rezultate PISA 2022. Elevii români nu au înregistrat niciun progres relevant, în cinci ani, față de celelalte țări participante la testele PISA. Mai mult decât atât, media elevilor români se află sub media OCDE” (adevarul.ro). „Dezastru la testele PISA. România e pe penultimul loc în UE. Optimismul Ligiei Deca, contrazis de experți: Toate studiile arată că stagnăm” (observatornews.ro). „Învățământul public din România, un dezastru! Pe penultimul loc din UE la testele PISA 2022” (evz.ro). „Ministerul Educației scoate din raportul OCDE tradus în română, al rezultatelor PISA 2022 pe țară, graficele care arată creșterea analfabetismului funcțional și scăderea sentimentului de apartenență la școală al elevilor” (edupedu.ro). Câteva titluri. Cam toate, pe această temă, ne transmit altă stare de „dezastru”: aproape jumătate dintre elevii români nu înțeleg ceea ce citesc. Nu ar sta mai bine nici la matematică și nici la științe. Se dă vina pe toată lumea: sistemul politic, sistemul de învățământ, părinți, industria meditațiilor. Ar trebui „schimbat totul”, în așa fel încât școala românească să fie adusă „în secolul 21”. Școala, mai zic alții, nu e făcută pentru binele copiilor. Ce mai, încă un dezastru!… Nu știu dacă e chiar așa. Altfel întrebat: oare chiar nu merge nimic bine în România? Sau cât de cât de bine… Chiar totul e dezastru în România?
[…] Daniel Săuca „Dezastru la testele PISA. La mai bine de 20 de ani de când am început să participăm, România bate pasul pe loc. Nivelul este același, adică foarte scăzut. În Uniunea Europeană, după noi este doar Bulgaria. Nu reușim să depășim, ca țară, nivelul general de competență 2 care este considerat nivelul critic. Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc” (digi24.ro). „Rezultate PISA 2022. Elevii români nu au înregistrat niciun progres relevant, în cinci ani, față de celelalte țări participante la testele PISA. Mai mult decât atât, media… Citeste mai mult […]
Aceasta este performanta profesorilor din Romania . Guvernantii sa le acorde vacante ,zile libere si salarii cat mai mari.
Profesorii fac ce pot, cu resursele pe care le au, în condițiile în care cei de la guvernare niciodată nu si-au dorit un popor luminat, educat.
Batăr de secol 20 de-ar fi.Școala zic. C-atunci, noi cei ce-am făcut-o, știam unde să punem cratima !!!.Măcar.