Peste 70 de trenuri de pe raza Regionalei CFR Cluj au fost afectate, în data de 15 septembrie, de greva de avertisment a sindicaliștilor și angajaților din sistem, care a avut loc între orele 7 – 9. Marius Mureșan – liderul Sindicatului Libertatea Căi Ferate Cluj a declarat că 70% dintre membrii de sindicat au participat vineri la greva de avertisment, acțiunea lor fiind justificată de faptul că, în ultimele cinci luni, au solicitat semnarea unui contract colectiv de muncă, fără succes însă. Sindicaliștii mai reclamă și lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pentru anul în curs, ceea ce va duce în cele din urmă la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, datorat și lipsei unei finanţări strategice a sistemului feroviar național. Totodată, angajații se plâng că stau cu orele peste program, din cauza deficitului de personal. Salariile mici, neindexate cu inflația, sunt un alt motiv al protestului.
Sindicaliștii spun că în această toamnă se poate ajunge și la o grevă generală dacă ceferiștii nu vor primi un răspuns pozitiv din partea guvernanților, lista revendicărilor fiindu-le atât de bine cunoscută.
Deoarece mulți călători s-au plâns de neplăcerile cauzate de protestul ceferiștilor, aceștia au acum posibilitatea de a solicita banii pe biletele achiziționate de la CFR. Ei pot fi despăgubiți de compania feroviară ca urmare a întârzierii trenurilor, despăgubirile vor crește proporțional cu numărul de ore de întârziere față de programul normal de plecări și sosiri.
Cu privire la acest subiect, Dorel Fechete – comisar șef adjunct la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj ne-a declarat că „în această situație, punctual, călătorii afectați de protestul ceferiștilor se pot adresa companiei feroviare pentru despăgubiri, în conformitate cu Legea 363/21.12.2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor”. Există și posibilitatea ca CFR Călători să refuze despăgubirea cetățenilor afectați de întârzierile produse de greva de avertisment. În acest caz, Dorel Fechete este de părere că cei care au fost direct afectați de grevă „se pot prezenta, la sediul nostru, cu probe doveditoare (biletele cumpărate în format fizic sau online, poze concludente, discuții telefonice purtate cu reprezentanții companiei, informări sau mesaje primite de la CFR Călători etc). Instituțiile care aleg calea unor asemenea proteste trebuie să-și asume din start și eventualele consecințe. Călătorii trebuie să știe că noi le suntem mereu alături. Cu multă operativitate vor fi tratate și reclamațiile depuse online pe www.anpc.ro, acestea fiind repartizate aleatoriu comisarilor noștri. Prin urmare, cetățeanul, din mediul urban și rural, trebuie să știe că drepturile sale trebuiesc respectate, în conformitate cu legislația în vigoare”.
[…] Peste 70 de trenuri de pe raza Regionalei CFR Cluj au fost afectate, în data de 15 septembrie, de greva de avertisment a sindicaliștilor și angajaților din sistem, care a avut loc între orele 7 – 9. Marius Mureșan – liderul Sindicatului Libertatea Căi Ferate Cluj a declarat că 70% dintre membrii de sindicat au participat vineri la greva de avertisment, acțiunea lor fiind justificată de faptul că, în ultimele cinci luni, au solicitat semnarea unui contract colectiv de muncă, fără succes însă. Sindicaliștii mai reclamă și lipsa bugetelor de… Citeste mai mult […]