Emil Barz, in orchestra Ansamblului Mesesul

Emil Barz, in orchestra Ansamblului MesesulCunoscutul violonist salajean, Emil Barz, si-a reluat activitatea artistica, dupa ce anul trecut a anuntat ca se retrage de pe scena muzicala. Acesta activeaza acum in cadrul Orchestrrei Ansamblului Mesesul, la prima sa dragoste, cum ii place sa defineasca aceasta formatie, cu care a fost prezent in 24 ianuarie pe scena Casei de Cultura a Sindicatelor din Zalau. Violonistul s-a reintors la Mesesul, dupa o lunga perioada in care a activat la Ansamblul Porolissum. Ansamblul Mesesul este formatia in care interpretul a debutat in tinerete.

Am fost foarte bine primit de membrii ansamblului, de colegii mai tineri, de instrumentisti care mi-au fost subalterni sau elevi. Am simtit din partea lor si a conducerii bunatate, respect si dragoste sincera, a apreciat Emil Barz. Acesta ne-a spus ca a fost impulsionat sa ia decizia de a se reintoarce in activitatea artistica de directorul Centrului de Cultura si Arta al judetului Salaj, Daniel Sauca, de fostii colegi-interpreti si de dirijorul Teodor Ciobanu. Vizitandu-i pe fostii colegi, la spectacole si repetitii, Daniel Sauca, m-a vazut si m-a intrebat daca doresc sa revin. El s-a interesat cine sunt si ce hram port, iar profesorul Ciobanu m-a recomandat, avand in vedere faptul ca multora le-am fost dascal, dar si pentru faptul ca am fost printre cei care au pus bazele orchestrei Mesesul, a explicat renumitul violonist. Domnia sa a sustinut ca a fost placut impresionat ca actualul dirijor al orchestrei abordeaza in repertoriu folclorul autentic salajean (el, fiind fiu al satului Sanmihaiu Almasului, a crescut alaturi de rapsozi de pe vaile Agrijului si Almasului, intre acestia: Mircea Lingurar, Teodor Farcas, Alexandru Lacatus-Elec, Kallo Victor, Kallo Adalbert, Carol Lacatus). Mai mult, Emil Barz l-a descris pe dirijor ca un om de o modestie exagerata, care pune mult suflet in tot ceea ce face si ii place sa-i invete pe tineri muzica, aratand fiecaruia in parte cum sa interpreteze (la viola, la vioara sau contrabas), el fiind supranumit si omul orchestra.

Am revenit la Mesesul sa ma purific, sa ma fac mai bun sufleteste, sa fiu cinstit, sa nu vorbesc in fata intr-un fel, in spate altfel, sa nu mint-situatie in care am fost inainte, cand eram fortat sa nu fie sincer si sa fiu fals. Atunci a trebuit sa ma transform in mahomedan, sa fac matanii pentru a obtine ce doream pentru a ne desavarsi din punct de vedere profesional munca noastra, a afirmat interlocutorul nostru. Acesta ne-a mai declarat ca se simte ca tanarul Emil Barz la 19 ani cand s-a angajat, in 1970, cu ambitii si dorinta de a invata dar si de a incanta publicul alaturi de formatia Mesesul, a carei vasta carte de vizita este recunoscuta peste hotarele tarii de toata miscarea muzicala si nu numai.

Leave a Comment