Lansarea oficiala a lucrarii profesoarei de Limba si literatura romana, Maria Borz, intitulata Ghid practic pentru elevi si profesori clasele V-VIII, s-a desfasurat pe data de 3 martie 2009. Evenimentul a avut loc in cadrul salii de festivitati a Primariei Pericei, totodata activitatea lansarii fiind organizata cu sprijinul Biblioteci comunale, reprezentata de bibliotecara Doina Danila.
Printre invitati s-au remarcat Angela Costelas, responsabila Comisiei Metodice a Centrului Metodic Simleu Silvaniei, Augustin Danila, directorul Scolii Gimnaziale Pericei, care au oferit cateva aspecte asupra eforturilor profesoarei Maria Borz in realizarea acestui ghid practic. Numerosi invitati, profesori si elevi au umplut intreaga sala pe tot parcursul lansarii, iar, dupa prezentarea lucrarii, cativa elevi ai scolii gimnaziale din localitate au sustinut un scurt program cultural-artistic.
La final am cerut autoarei, cateva informatii si explicatii mai detaliate asupra continutului si rolului acestui ghid practic.
Ghidul practic pentru elevi si profesori am dorit sa fie un instrument de lucru pentru elevi, dar si un auxiliar didactic pentru profesori. Ghidul este structurat pe patru capitole, cate un capitol pentru fiecare clasa de gimnaziu si cuprinde atat fise de lucru: pentru partile de literatura, de gramatica, cat si teste de evaluare.
Toate fisele de lucru si testele de evaluare sunt elaborate pe baza lectiilor de gramatica si literatura existente in manualele alternative, inclusiv pentru cele din manualele destinate sectiilor de limita a minoritatilor. Fisele de lucru existente in acest ghid, care nu au suport de curs in manualul de predare, pot fi completate de catre elevi, dupa ce acestia vor consulta carti din biblioteca scolii si vor gasi raspunsuri la cerinte. Aceste fise de lucru vor fi apoi analizate la clasa, impreuna cu profesorul de Limba si literatura romana, vor fi verificate, corectate si semnate astfel incat parintii sa-si poata verifica mai usor copii. Tot in acest sens, parintii vor putea observa greselile de ortografie, exprimarea in scris, dar si evolutia copiilor de la semestru la semestru sau de la an la an. Avantajul ghidului este acela ca, aceste fise de lucru nu se pierd si, oricand se poate apela la cunostintele mai vechi, pentru a fi insusite cele noi. Modelele de dictare vin in sprijinul procesului didactic, determinandu-i pe elevi sa scrie corect din punct de vedere ortografic. Dupa fiecare capitol parcurs din manualul de Limba si literatura romana, profesorul are la indemana cateva teste pe baza carora elevii vor putea fi evaluati.
Imi doresc ca acest ghid sa fie de un real folos atat pentru elevi, cat si pentru profesorii de Limba si literatura romana, si in final sa-si atinga scopul in cadrul procesului didactic, a incheiat autoarea.