Reforma din invatamantul romanesc propune o noua provocare a pedagogiei moderne: educatia pentru toti. Ea trebuie inteleasa, vazuta si realizata ca un proces in care oamenii mari si mici sunt propriii educatori. Educatia pentru toti copiii este o cerinta clara si ferma a epocii noastre si este determinata de nevoile acute ale timpului prezent.
Componenta diversa si complexa a lumii moderne necesita un proces educativ care sa se adreseze tuturor, sa se bazeze pe solutii rapide, adecvate si adaptate diversitatii si unicitatii omului.
La nivelul invatamantului preprimar, noul curriculum ce se aplica din acest an ofera posibilitatea proiectarii, planificarii si realizarii de programe de educatie incluziva, care sa asigure accesul si participarea tuturor, valorizand diversitatea si acordand atentie fiecarui copil in parte.
In gradinita noastra toate educatoarele, managerul, consilierul scolar, logopedul impreuna cu personalul auxiliar (administrativ, de ingrijire, medical, de intretinere, din bucatarie si spalatorie ) lucreaza in aceeasi maniera si colaboreaza pentru a realiza un program in favoarea tuturor copiilor, dar si al partenerilor in educatie: familia si comunitatea.
Copiii trebuie sa lucreze impreuna