În această eră a transformării, marketingul digital a devenit o componentă esențială a unei organizații. Este reprezentativ pentru ceea ce este o companie, ce promovează și cum crește.
Având în vedere că tehnologia a facilitat accesul nelimitat al clienților către operațiunile din culise ale unei afaceri, orice companie orientată spre succes trebuie să-și promoveze brandul și imaginea într-un mod transparent și eficient. Pentru a face acest lucru și pentru a oferi afacerii tale o creștere solidă și consistentă, ai nevoie de o strategie de digital marketing.
Cum poți folosi marketing-ul digital pentru a influența comportamentul clienților
O strategie de marketing digital este un plan de acțiune care stabilește cum poți ajunge la publicul tău țintă folosind una sau mai multe platforme de marketing online. Include un ghid pas cu pas, precum și anumite obiective de digital marketing. O strategie de digital marketing stabilește obiective bine definite, un public țintă, detectează nevoile și obiceiurile consumatorilor și specifică cerințele canalelor și ale platformelor. În ansamblu, prezintă modul în care vei planifica și utiliza canalele digitale pentru rămâne relevant pe piață.
Scopul unei strategii de digital marketing este de a te ajuta să îți atingi obiectivele de business prin construirea unei platforme de creștere continuă. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să elaborezi strategia perfectă pentru nevoile brandului tău.
Sfaturi pentru eficientizarea strategiei de marketing, de la lectorii cursurilor de marketing Skillab
Cu ajutorul sfaturilor lectorilor de la cursurile de marketing Skillab, am reușit să simplificăm pașii pe care trebuie să-i faci înainte de a dezvolta o strategie de digital marketing pentru a te asigura că aceasta va fi un succes. Așadar, iată 6 pași pe care trebuie să-i urmezi pentru a dezvolta o strategie eficientă de digital marketing:
1. Definește clar obiectivele de afaceri
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să stabilești obiective clare pentru afacerea ta, deoarece obiectivele măsurabile și realizabile te ajută să definești exact ceea ce vrei să obții și modul în care poți face asta.
La stabilirea acestor obiective este important să fii cât mai specific posibil și să stabilești criterii de referință și intervale de timp clare. Acest lucru îți va oferi un termen limită și acțiuni specifice pe care trebuie să le finalizezi pentru a te asigura că îți vei atinge obiectivele profesionale. Un bun exemplu de obiectiv este să stabilești că vrei să dublezi traficul organic până la sfârșitul anului, pentru că îți oferă un cadru specific și îți permite să te gândești clar la ce acțiuni poți întreprinde pentru a realiza asta.
2. Identifică publicul țintă
Un public țintă este definit de anumiți factori, cum ar fi vârsta, sexul, educația, locația, ocupația și așa mai departe. Cel mai bun lucru de făcut atunci când încerci să îți identifici publicul țintă este să faci o analiză aprofundată a pieței. Stabilește dacă piața pe care operezi este una în curs de dezvoltare sau una bine stabilită. Află care sunt concurenții tăi principali și cum operează aceștia pe piața digitală.
O regulă de bază bună când încerci să stabilești cine este publicul tău țintă este să te gândești la un tip de cumpărător, la un avatar de client, în loc de un grup mai mare de persoane vizate. Stabilește cine este acest client, în ce grupă de vârstă se încadrează, care este venitul său, background-ul, ce pain points are această persoană și așa mai departe. Uneori, marketingul pentru un anumit tip de persona te poate ajuta să înțelegi interesele și nevoile unui client într-un mod mai specific ce poate rezona cu o varietate mai mare de oameni.
De acolo, poți defini diferite segmente ale publicului țintă și poți construi o target persona pentru fiecare dintre ele, pentru a înțelege cum produsul sau serviciul tău se potrivește acestui demografic specific.
3. Definește canalele digitale
A afla ce canale sociale folosește publicul tău țintă odată ce l-ai identificat este un pas eficient în dezvoltarea strategiei tale digitale. Canalele pe care le utilizezi ar trebui să depindă de publicul țintă, obiective și buget.
Anumite tactici, cum ar fi reclamele de tip pay-per-click, de exemplu, te pot ajuta să generezi mai mult trafic direcționat dacă acesta este unul dintre obiectivele tale de afaceri. Influencer marketing, pe de altă parte, ar putea fi o metodă excelentă în planul tău de digital marketing dacă publicul țintă este mai tânăr. Concentrează-te pe modul în care poți oferi valoare vieților publicului tău folosind platformele pe care acesta le folosește.
4. Dezvoltă un calendar digital
Odată ce ți-ai definit obiectivele, publicul țintă, canalele și ai decis ce tactică este cea mai bună pentru tine – fie că este vorba de search engine optimization, content marketing, social media marketing sau email marketing – trebuie să începi să te gândești la modul în care vei implementa strategia. Un calendar digital te poate ajuta să treci de la strategie la execuție și te va ajuta să respecți termenele limită și să îți îndeplinești obiectivele.
Poți încerca să îți planifici materialele digitale cu săptămâni sau luni înainte și să îți împarți calendarul în diferite segmente în funcție de taskuri și deadline-uri. Acest lucru îți va oferi o structură, precum și suficient timp pentru a planifica și executa fiecare sarcină.
5. Măsoară rezultatele
Etapa finală în dezvoltarea planului și strategiei de digital marketing este urmărirea progresului, prin dezvoltarea de metrici și indicatori cheie de performanță (KPIs), în care compari rezultatele activităților tale de marketing cu obiectivele de bază inițiale. Acest lucru te poate ajuta să înțelegi la ce răspunde publicul țintă și cum să îți gestionezi cel mai bine bugetul de marketing. Dacă rezultatele nu se ridică așteptărilor sau obiectivelor inițiale, poți modifica și optimiza strategia ta de marketing sau execuția înainte de a folosi KPIs și a măsura din nou.
Asigură-te de asemenea că urmărești fiecare canal, astfel încât să poți vedea ce canal performează cel mai bine pentru afacerea ta și ce trebuie eliminat.
6. Înscrie-te la cursuri de marketing în cadrul Skillab
Cu ajutorul acestor cinci prime etape, poți pune bazele unei strategii de digital marketing. Cu toate acestea, dacă dorești să îți aprofundezi cunoștințele, Skillab oferă cursuri marketing care te pot ajuta să avansezi în carieră și să treci la următorul nivel. Cu ajutorul cursurilor de marketing de la Skillab, cum ar fi Data for Business, Comunicare în Marketing și Digital Marketing, poți afla de la experții din industrie cum îți poți dezvolta compania prin intermediul strategiilor de marketing eficiente..
Există mai multe avantaje în a avea o strategie de digital marketing. Pentru început, succesul său este ușor de monitorizat, la fel ca și localizarea publicului potrivit pentru un anumit brand sau produs/serviciu. O strategie de digital marketing utilizează tehnici de marketing rentabile și, deoarece platformele digitale au crescut în popularitate, poți ajunge la un spectru divers de oameni și poți genera venituri într-o varietate de moduri. Un plan eficient de digital marketing poate servi drept piatră de temelie a organizației tale, așa că acordă suficient timp în stabilirea unei abordări eficiente ce îți va reprezenta într-un mod autentic brandul.