Evaluarea unităţilor de învăţământ intră într-o altă etapă, iar concluziile specialiştilor vor fi publice, astfel încât să aibă acces la ele atât profesorii cât şi părinţii şi elevii. Procedura de evaluare a unităţilor de învăţământ va fi transparentă, iar în cadrul vizitei de evaluare se va pune accentul pe interacţiunea cu beneficiarii, pe asistenţa la lecţii, pe observarea directă şi mai puţin pe analiza de documente, potrivit modificărilor propuse de Consiliul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.
Totodată, verificarea siguranţei copiilor/ elevilor în unităţile de învăţământ va fi realizată de specialişti ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, ai direcţiilor de sănătate publică şi nu de către evaluatorii Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar care sunt cadre didactice. Consiliul ARACIP a propus modificarea hotărârilor de guvern ce fundamentează evaluarea externă a calităţii unităţilor de învăţământ, având în vedere feed-back-ul obţinut în cadrul evaluărilor anterioare şi în vederea (re)începerii comunicării cu beneficiarii: „Datele care stau la baza modificărilor provin din consultarea celor 73 de unităţi de învăţământ evaluate conform cerinţelor din noile standarde, pe de o parte, şi a echipelor de evaluatori, pe de altă parte. Menţionăm că pentru aceste modificări există acordul reprezentanţilor sindicatelor, părinţilor, elevilor, Ministerului Educaţiei şi ARACIS”. Conform aceleiaşi surse, pentru beneficiari, părinţi şi elevi, ARACIP va emite un certificat de calitate pe care unitatea de învăţământ va fi obligată să îl facă public. Certificatul va arăta nivelul de dezvoltare a resursei umane, a bazei materiale şi progresul privind rezultatele şcolare ale elevilor. Totodată, acest document va evidenţia efortul comunităţii şcolare în dezvoltarea componentelor menţionate.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro
[…] Evaluarea unităţilor de învăţământ intră într-o altă etapă, iar concluziile specialiştilor vor fi publice, astfel încât să aibă acces la ele atât profesorii cât şi părinţii şi elevii. Procedura de evaluare a unităţilor de învăţământ va fi transparentă, iar în cadrul vizitei de evaluare se va pune accentul pe interacţiunea cu beneficiarii, pe asistenţa la lecţii, pe observarea directă şi mai puţin pe analiza de documente, potrivit modificărilor propuse de Consiliul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar. Totodată, verificarea siguranţei copiilor/ elevilor în unităţile de învăţământ va… Citeste mai mult […]