Ziua Națională a Lecturii, celebrată la A.P.I.

Marți, 15 februarie 2022, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău celebrează Ziua Națională a Lecturii printr-o serie de activități care stau sub semnul atipicului. Întrucât lectura este o uzuală formă tradițională de învățare, profesorii și elevii, „înarmați” cu câte o carte, își propun să promoveze altfel lectura și să stimuleze pasiunea pentru citit, apelând la diverse metode de persuasiune. În acest sens, în intervalul orar 11-14, cadrele didactice și adolescenții pot opta pentru variate și interesante activități derulate în școală și în afara acesteia.

Începând cu ora 11, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „Ioniță Scipione Bădescu” Sălaj, organizează – în biblioteca instituției și în mediul online –  o prezentare de carte intitulată  În lumea cărților. În același interval orar, 11-12, oferta se diversifică prin activități care se pot desfășura în minimum 10 minute, la dispoziția profesorului: Apilecturiada  (lectura unor fragmente din cartea preferată),  Raftul nostru de carte (amenajarea unui colț de carte, în funcție de preferințele elevilor), Cartea mea preferată (succinte prezentări de carte care să stimuleze interesul elevilor pentru lectură).

Următoarele activități, desfășurate timp de o oră, promovează lectura în afara porților instituției de învățământ: Marșul cărților la API, Lectura în stradă, Cartea în stația de autobuz. Sunt manifestări stradale care își propun și tragerea unui semnal de alarmă în legătură cu declinul lecturii în rândul adolescenților.

Programul se încheie cu activitatea intitulată Vivat Lectura!, un flashmob organizat de și pentru elevii pasionați de lectură, începând cu ora 13.

 

prof. Ana-Maria Mureșan

 

One Thought to “Ziua Națională a Lecturii, celebrată la A.P.I.”

  1. […] Marți, 15 februarie 2022, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău celebrează Ziua Națională a Lecturii printr-o serie de activități care stau sub semnul atipicului. Întrucât lectura este o uzuală formă tradițională de învățare, profesorii și elevii, „înarmați” cu câte o carte, își propun să promoveze altfel lectura și să stimuleze pasiunea pentru citit, apelând la diverse metode de persuasiune. În acest sens, în intervalul orar 11-14, cadrele didactice și adolescenții pot opta pentru variate și interesante activități derulate în școală și în afara acesteia.  » Mai multe detalii […]

Leave a Comment