În Sălaj a început un nou program educațional care cuprinde metode inovative de predare, proiectul fiind unul finanțat de Tenaris Silcotub.
Potrivit companiei finanțatoare, 25 de cadre didactice din învăţământul primar vor deprinde, în perioada decembrie 2021 – ianuarie 2022, metode inovative de predare la clasă, bazate pe învăţarea prin investigare şi descoperire, în cadrul celei de-a 2-a ediţii a programului de educaţie non-formală „Şcoala după şcoală – Bune practici pentru comunitate”. Partea de formare a programului a debutat marţi, 7 decembrie, şi se va finaliza în 20 ianuarie, cadrele didactice urmând să aplice la clasă metodele învăţate pe parcursul semestrului II al anului şcolar. Programul de formare şi asistenţă în partea de implementare este menit să sprijine cadrele didactice pentru îmbunătăţirea rezultatelor academice ale elevilor şi să determine activităţi la clasă atractive, cu stimularea curiozităţii şi aplicabilităţii conceptelor predate. Dacă la prima ediţie au participat 25 de cadre didactice din Zalău, a doua ediţie va include 25 de învăţătoare din întreg judeţul. „Totul a fost la superlativ. Începând cu trainerii pe care i-am avut la cursurile online şi până la modul în care am reuşit să aplic la clasă informaţiile acumulate. Elevii au apreciat foarte mult experimentele şi metodele inovative de predare. Pentru ei a fost o mare bucurie”, precizează Melinda Gomboş, cadru didactic la Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” din Zalău. Programul „Şcoala după şcoală – Bune practici pentru comunitate” include experimente şi acţiuni practice, realizate într-un training online de 4-6 săptămâni, urmat de aplicarea la clasă a cunoştinţelor acumulate, cu supraveghere şi suport din partea mentorilor. Cadrele didactice care îşi însuşesc şi aplică la clasă noile metode de predare sunt recompensate de TenarisSilcotub cu suma de 1.500 lei, pentru achiziţia de materiale educaţionale suport. „Prin acest training adresat cadrelor didactice vrem să ducem conceptul STEM în cât mai multe săli de clasă din judeţ. STEM este o învăţare bazată pe investigare, realizată cu materiale la îndemâna oricui. În acest proces de învăţare e foarte importantă secvenţialitatea. Dau mereu acest exemplu: dacă vrei să înveţi un copil să coase, nu îl pui să facă prima dată cruciuliţe pe pânză. Mai întâi îi arăţi acul, aţa, pânza, cum se bagă aţa în ac şi abia apoi ajungi la cusătura propriu-zisă. Pas cu pas, încercăm să schimbăm sistemul clasic de învăţare”, a declarat Natalia Ielciu, trainer principal în acest proiect.