Legenda spune că totul a început cu o cădere pe scări. Bărbatul rănit, un anume Marquis Mills Converse, a avut ideea de a crea primii pantofi cu tălpi de cauciuc, astfel încât acest lucru să nu i se mai întâmple niciodată. Drept urmare, în 1908, a fondat Converse Rubber Shoe Company, care la acea vreme vindea doar cizme cu faimoasa talpă. Acesta este începutul unora dintre cei mai cunoscuți pantofi: Converși.
În 1910, producția de încălțăminte a început să crească ca și volum. Însă, Marquis Mills și-a lansat gama de produse pentru lumea sportului abia în 1915. În acel moment, pantofii nu erau considerați ca un accesoriu elegant, deci producția era încă redusă. Pantofii de pânză și-au găsit locul doar în sportul de nivel superior datorită faptului că erau ușori și aveau o talpă rezistentă.
Peste un secol de influență
Încă din 1920, pantofii de baschet – un sport în care Converse erau cel mai potrivit tip de pantofi, deoarece erau foarte eficienți pe podea – au primit numele de „All-Star”. Fiind produși începând cu 1917, succesul lor a început când brandul l-a angajat pe baschetbalistul Charles ‘Chuck’ Taylor.
Acesta a venit la magazin pentru a se plânge de dureri la picioare, a fost angajat ca director de marketing și ambasador de brand. Se pare că acest rol i-a plăcut jucătorului, deoarece Converse a devenit astfel unul dintre cei mai importanți sponsori ai Ligii Americane de Baschet.
Pentru a celebra implicarea jucătorului în succesul All-Star, Converse a decis în 1932 să imprime numele lui Taylor pe pantofi. Această mică semnătură, care a alimentat ulterior steaua celebrului logo circular, a dat naștere pantofilor Chuck Taylors pe care îi cunoaștem atât de bine astăzi.
În 1936, Converse a fost unul dintre sponsorii Jocurilor Olimpice de la Berlin, unde a prezentat prima pereche de Chuck Taylor All Star înalți, cu dungi roșii și albastre trasate de-a lungul tălpii. Acești noi pantofi sport au dat startul unei tendințe, deoarece în anii care au urmat, brandul a continuat să crească în popularitate. Au fost urmați de contracte de sponsorizare, devenind omniprezenți în era primelor televiziuni. Drept dovadă a entuziasmului, în 1957, s-a estimat că Converse deținea o cotă de piață de 80% în industria de adidași.
Acest tip de evoluție nu mai este foarte surprinzător în zilele noastre. Totuși, ceea ce marchează mintea oamenilor este capacitatea Converse de a fi prezenți la fiecare schimbare a culturii pop și de a captiva diferite generații de-a lungul anilor.
O adevărată influență a culturii pop
Converse a avut o evoluție extrem de interesantă, deoarece nu a rămas la imaginea standard a pantofului utilitar. Fiind cunoscut pentru materialele rezistente și ușoare, brandul și-a propus să fie adaptat pentru a fi folosit atât în sportul de nivel superior, cât și pe scenă. Converșii au marcat tendințele și cultura pop de-a lungul mai multor decenii.
Au fost purtați de membri grupului Nirvana în majoritatea spectacolelor lor publice, devenind fără să-și dea seama, populari în lumea rockului. Kurt Cobain a devenit ambasadorul Converse cu cea mai mare notorietate de la momentul respectiv și oferea o imagine rebelă și artistică pantofilor care, până atunci, erau asociați cu lumea profesională.
Apoi, Converse au apărut și în lumea cinematografiei. Îi putem găsi, de exemplu, în picioarele lui James Dean în Fury of Life, dar și în picioarele lui Ewan McGregor în Trainspotting.
Converse în ziua de astăzi
Din anii 1990 până în anii 2000, Converse a început să fie depășit de vechii săi competitori, care au lansat adidași din materiale noi, care optimizau confortul. În 2003, Converse a fost cumpărat de Nike, care i-a oferit un nou look, definind brandul ca un stil nemuritor, lăsându-i un punct de vânzare propriu, fără a atinge modelele mitice.
Ceea ce diferențiază însușirea Nike a brandului Converse față de alte achiziții este, într-adevăr, această dorință de a păstra un patrimoniu. Este un refuz de a uita, bazat pe nostalgia care trece prin variante tot mai inovatoare ale unui model gravat în istorie. Gama Converse a devenit un suport artistic extrem de bogat, care poate inspira toate stilurile vestimentare. Este un pantof care promovează expresia personalității.