Şoferii ar putea să nu mai facă drumuri nesfârșite la Direcţia Permise şi să stea la cozi lungi, pentru că înmatriculările auto ar putea fi transferate, prin lege, la RAR. În plus, instituţia ar putea fi autorizată să procedeze şi la radierea sau eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe. Toate aceste schimbări se regăsesc, deocamdată, într-un proiect de lege aflat la Senat, care prevede că transferul activităţilor de înmatriculare trece în competenţa Ministerului Transporturilor, prin Registrul Auto Român începând cu data de 1 ianuarie a anului următor publicării prezentei legi. Din acea dată, RAR ar putea fi desemnată ca autoritate competentă să facă înmatriculări, radieri şi eliberări ale autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe. „Schimbările vizate de această propunere legislativă vin in întâmpinarea eficientizării administraţiei din prisma înmatriculării şi înregistrării vehiculelor, fiind de bun augur pentru cetăţeni eliminarea unor costuri nejustificate. În condiţiile actuale, de pandemie, este esenţială reducerea birocratiei şi eliminarea unor drumuri pe care cetăţenii le efectuează către DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), urgentarea adoptării unor măsuri legislative, prin crearea unei structuri mult mai eficiente, precum şi simplificarea acţiunilor administrative care privesc această activitate”, sustin iniţiatorii proiectului. Surse politice spun că dezbaterile ar trebui să se finalizeze destul de repede şi actul s-ar putea aplica din 1 ianuarie 2022. Reiterăm faptul că acesta este un proiect legislativ și nu o lege adoptată deja, fapt pentru care activitățile de înmatriculare continuă la sediile DRPCIV din municipii. Surse din cadrul instituției centrale ne-au transmis că astfel de inițiative au fost puse pe birourile autorităților anual în ultimii cinci ani, însă niciodată nu s-au concretizat.