Peste 315 agenţii de turism au avut, până în prezent, încheiate contracte de comision pentru vânzarea „biletelor CFR online” în trafic intern, prin internet, în sistem online.
ANAT a organizat, în parteneriat cu CFR Călători, conferinţa online Tech4Travellers cu tema „Cum să vindem bilete CFR”. Agenţiile de turism pot să devină „distribuitor înregistrat” pentru vânzarea de bilete CFR online în trafic intern iar clienţii pot cumpăra mai comod şi la aceleaşi tarife prin intermediul acestora, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
„Agenţiile de turism oferă, în acelaşi timp, atât creaţie, cât şi consultanţă şi sunt permanent familiarizate cu noile tehnologii. Transportul cu trenul este, de multe ori, ales de către turiştii români şi străini atunci când se deplasează în ţara noastră. Tocmai de aceea, agenţiile de turism sunt din ce în ce mai interesate în a colabora cu CFR Călători, care a arătat deschidere în acest sens. Este mult mai facil atunci când turistul achiziţionează, de exemplu, de la o agenţie, un pachet turistic cu transport cu trenul inclus. Pe de altă parte, agenţiile au posibilitatea de a închiria un tren în regim charter şi de a organiza trasee şi circuite”, declară George Cioceanu, prim vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
În perioada când vânzările au înregistrat cele mai ridicate niveluri – anii 2018 – 2019, CFR Călători avea încheiate contracte cu un număr de 120 – 130 de societăţi comerciale din care circa 70 – 80 de societăţi înregistrau vânzări în mod constant.
La nivelul anului 2018 un număr de 81 de societăţi au avut vânzări în valoare de 926.578,18 lei iar în 2019 un număr de 114 societăţi au avut vânzări în valoare de 886.208,07 lei. În anul 2020 s-au înregistrat vânzări de 229.392,98 lei pentru 93 de societăţi comerciale. Scăderea a fost, fireşte, cauzată de izbucnirea pandemiei covid-19.
De asemenea, CFR oferă posibilitatea organizării de trenuri charter sau de vagoane charter. În regim charter, agenţiile de turism pot stabili itinerarii personalizate pentru turişti. De altfel, pachetele turistice care includ trasee personalizate operate cu trenul sunt din ce în ce mai populare în Europa. Agenţiile de turism pot alege ruta şi orele de circulaţie, iar trenul poate fi compus din vagoane clasa I, clasa a II-a, dormit, cuşetă, restaurant şi/sau bar-bistro. Există posibilitatea de a lua masa, beneficiind de serviciile vagonului bar bistro sau ale vagonului restaurant, în timpul călătoriei. Pe de altă parte, se pot organiza evenimente corporate, lansări şi expoziţii sau evenimente memorabile.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro