Zeci de acțiuni ce au vizat starea tehnică a autovehiculelor din trafic au fost făcute de polițiștii rutieri împreună cu reprezentanții Registrului Auto Român, în primele cinci luni ale anului. Oamenii legii au acționat în special pentru reducerea numărului accidentelor rutiere cu consecințe grave, produse pe fondul defecțiunilor tehnice ale autovehiculelor. Aproape 400 de amenzi au fost date şi peste 200 de certificate de înmatriculare au fost retrase. Printre altele, au fost verificate: starea tehnică a autovehiculelor, sistemele de frânare, mecanismele de direcție, sistemele de reducere a zgomotului și a emisiilor poluante. De asemenea, au fost verificate instalațiile de iluminare și semnalizare, vizibilitatea și legalitatea montării și utilizării luminilor de altă culoare sau intensitate, a dispozitivelor ori accesoriilor de avertizare, altele decât cele omologate. Au fost controlate, de asemenea, sistemele de rulare (punți, roți, anvelope și suspensie), precum și aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competentă și care sunt marcate corespunzător. În ceea ce privește corectitudinea datelor din documentele prevăzute de lege, pe care conducătorii auto trebuie să le dețină, au fost verificate certificatele de înmatriculare și concordanța datelor înscrise în acestea cu datele și caracteristicile tehnice ale vehiculelor, deținerea inspecției tehnice periodice și valabilitatea acesteia și deținerea certificatului de agreare pentru activitatea de transport în regim de taxi/viza anuală. În total, au fost verificate peste 1.100 autovehicule. Pentru deficienţe periculoase la sistemul de frânare au fost reținute în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice, patru permise de conducere, iar pentru deficienţe periculoase la direcţie, au fost reținute trei permise de conducere. Totodată, au fost retrase 210 de certificate de înmatriculare. Polițiștii rutieri au dispus, în șapte cazuri, imobilizarea autovehiculelor respective, întrucât pericolul generat de deficiențele tehnice constatate era major. Activitățile de control au fost efectuate în colaborare cu specialiști din cadrul Regiei Autonome – Registrul Auto Român.
Titlul este cam teatralist.Definitiva este numai moartea.Intr-o saptamana,doua se „rezolva”.Traim in Romania,nu?
Exact trăim în România și asta spune tot
peste 50% din masinile euro 4 nu mai au filtru de particule !! si cei de la inspectii se fac ca ploua !! nu de putine ori, inspectorii sunt mana in mana cu mecanicii care se ocupa cu asa ceva. Iti spune mecanicul la care sa te duci pet ITP
dublati impozitele/taxele/tarife pt masinile euro 3-4 si triplarea lor pentru cele euro 2-1 si non-euro !!
asigurarea RCA sa fie majorata in functie de clasa de poluare si vechimea masini, 1-2-3 procente la fiecare an !!! si RCA sa fie pe sofer si nu proprietar, asta e ceea mai tare !!!
dosare penale la mecanicii care scot filtrele de particule, dau km in spate, etc si la fel pt cei care apeleaza la ei !!!
dar cum marea majoritate a mecanicilor nu sunt autorizati si toata lumea stie asta, de ce ne asteptam sa se intample ceva in bine?
ex: mi-am gasit Skoda lovita/stearsa in spate si m-am dus pe str. Gh Doja la un „meserias” zugrav de masini, foarte ieftin. Un pic mai jos de de magazinul Europan. Am dat banul, putin fata de cat cereau altii si am avut parte de o lucrare de toata jena, naspa, parca am facut-o eu. Asa ca nu l-am putut reclama, caci de fapt el nu exista si a trebui sa ma duc la alt „meserias” sa-mi revopseasca spatele masinii. Aviz amatorilor, vedeti la cine mergeti !! Ieftin, e prost !! Asta este sigur .
Dk nu stii cum lucra Ionica inseamna ca n-ai cultura generala.Io i-am dus demult Dacia sa-mi faca o aripa din spate lovita.Lucrarea de cacao,dar pe bancheta din spate era plin de var si moloz.Si-a transportat baiatul oarece materiale de constructie „ca n-a avut o masina la dispozitie”.Masina de doi ani,bibilita ca orice masina luata de noua.
……Esti un destept cam prost….
probabil esti bujetar de ceri asa insistent triplarea impozitelor ca sa fie bani pt triplarea salariului tau de cel mai prost pamantean….
nu trebuie a fi bugetar sa ceri marirea taxelor, daca cu banii incasati se fac investitii si se stimulreaza achizitia de masini noi cu motoare mici si nepoluante